پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ماموستا عبد الرحمن خدائي

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: سیزدهم آبان ماه که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) می باشد به نام روز استکبارستیزی نامگذاری شده است، یعنی در این روز استکبار آخرین سنگرهای نفاق و توطئه ای را در ایران اسلامی از دست داد ولی با این وجود همه باید مواظب تحرکات و توطئه های دشمنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در درس اخلاق طلاب و روحانیون اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: در دهه مبارک وقف قرار داریم دهه ای که در دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه سنندج گفت: سنت وقف، سنتی اسلامی و ماندگار است که یادگار رسول اکرم (ص) و خاندان مطهرش می باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه سنت وقف یک حرکت عملی برای ارتقا جامعه اسلامی در همه ابعاد است، گفت: وقف در اساس مستحکم کننده پایه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی است لذا از این رو باید این سنت را نه تنها زنده نگه داریم بلکه برای نهادینه کردن آن در سطح جامعه اسلامی کوشش داشته باشیم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه وقف در تاریخ بشر از تاریخ دیرینه ای برخوردار است، بیان کرد: وقف به معنای عام از ابتدای وجود انسان بوده است، ولی با آمدن دین اسلام این سنت قانونمند گردید و ساز و کارهای مختلفی برای آن تعریف شد و اکنون وقف یکی از ارکان نظام دینی در اسلام محسوب می شود.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان ماه، گفت: سیزدهم آبان ماه که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) می باشد به نام روز استکبارستیزی نامگذاری شده است، یعنی در این روز استکبار آخرین سنگرهای نفاق و توطئه ای را در ایران اسلامی از دست داد ولی با این وجود همه باید مواظب تحرکات و توطئه های دشمنان باشیم.

وی تفرقه و دسیسه علیه امت اسلام را از مهمترین توطئه های دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: تا زمانی که وحدت و انسجام در این مملکت مستحکم و پا برجا باشد، هیچ قدرتی نمی تواند آسیبی به این نظام الهی برساند، لذا حفظ انسجام مهمترین و اصلی ترین نیاز امروز کشور است.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در ۴ دهه گذشته همواره ملت ایران به ویژه مردم همیشه در صحنه استان کردستان در عرصه های ملی و میهنی حضوری پرشور داشته اند و هرگز فریب تبلیغات منفی دستگاه های تبلیغاتی دشمنان و گروهک ها را نخورده اند و شک نداریم امسال هم به مانند سال های گذشته حضور مردم در سیزدهم آبان ماه حضوری ماندگار و تاریخی خواهد بود.

امام جمعه سنندج در ادامه عنوان داشت: جنگ روانی دشمن در ماههای اخیر چندین هدف کوتاه مدت و بلندمدت را دنبال می کرد، اولین هدف آنان کم رنگ شدن راهپیمایی اربعین حسینی بود که امت اسلام جواب دندان شکنی به دسیسه گران دادند و هدف بلند مدت آنها ایجاد یاس در جامعه ایرانی برای عدم حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه می باشد.

ماموستا خدایی گفت: یکی دیگر از اهداف خاص دشمنان در تبلیغات و هجمه های رسانه ایش، کاهش سطح مشارکت مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی است، ولی دشمن باید بداند که بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران و به ویژه مردم استان کردستان هرگز اجازه نمی دهد که معاندان و براندازان این نظام به اهداف و خواسته نامشروع خود برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha