جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله حسینی خراسانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا زمانی حوزه‌های علمیه به‌روز و کارآمد هستند، ناموس، شرف و استقلال مسلمانان محفوظ است، گفت: امروز حوزه‌ علمیه ایران شاخ آمریکا را شکسته و سیاست‌های آمریکا را بر هم ریخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه امروز باید بیدار باشیم و از استقلال و آزادی نظام اسلامی محافظت کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که حوزه‌های علمیه به‌روز و کارآمد هستند، ناموس، شرف و استقلال مسلمانان محفوظ است؛ امروز حوزه‌های علمیه ایران شاخ آمریکا را شکسته و بزرگ‌ترین قدرت جهان را گیج کرده و سیاست‌های آن را بر هم ریخته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریاناتی که در عراق و لبنان شروع شده است، با بیان اینکه در هر جایی از شرق و غرب دنیا که بحث اسلام مطرح است، مرزبان با هوش و با فراست نظام جمهوری اسلامی ایران به مسائل کلان جهان توجه کامل دارند، تصریح کرد: پیام رهبر انقلاب به جوانان لبنان و عراق در روزهای اخیر این است که حواستان باشد دشمن زخمی است و از قدرت اسلام ضربه خورده و می‌خواهد به دین حمله کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به هشدارهای رهبری به مسئولان و مردم در حفظ انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: دشمنان همیشه در کمین هستند تا به اسلام ناب محمدی و نظام اسلامی ضربه وارد کنند؛ امروز حتی کشوری مانند عربستان نیز که خود را کلیددار خانه خدا می‌داند، به مرکز تربیت سرایندگان و نوازندگان تبدیل‌شده است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش از علامه عاملی که تربیت یافته حوزه علمیه قم بود را عالمی مجاهد، پرکار و مخلص خاندان رسالت ائمه اطهار(ع) یاد کرد که  آثار و نوشته‌های وی شیعیان منطقه را نجات داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: ائمه اطهار(ع) علمای راستین و متعهد را مورد تجلیل و تکریم قرار داده‌اند و به طور مثال، در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) به نقل از امام صادق (ع)، علما مرزبان دین معرفی‌ شده‌اند، لذا رسالت و وظیفه عالمان، مرزبانی از ایمان، عقاید، استقلال، آزادی مردم و همه ارزش‌های دینی امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دعای امام سجاد (ع) برای توفیق مرزبانان، ابراز کرد: تاریخ اسلام سراسر تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت و حوزه‌های علمیه را نشان می دهد که این رسالت سنگین را به‌خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه روحانیت همیشه در خط مقدم حفظ دین بوده است، اذعان کرد: متأسفانه خلأهای فرهنگی در جوامع اسلامی ناشی از پیروی نکردن از علما بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش علمای جبل عامل و بعلبک لبنان در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: علمای بزرگ جبل عامل از جمله دوشخصیتی حوزوی لبنانی شیخ بهایی و شیخ حر عاملی که در حرم رضوی مدفون هستند، سهم بسیار بزرگ در تاریخ اسلام داشته‌اند.

وی در معرفی این دو عالم لبنانی گفت: شیخ بهایی تلاش‌ها و فعالیت‌هایی در طول عمر خود برای خدمت به دین اسلام کرده است و کاری کرد که قدرت سلاطین صفوی در خدمت به مکتب اهل‌بیت(ع) قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه شیخ بهایی یک فقیه، ادیب، ریاضی دان و شاعر بود که حتی متخصصان غربی نیز تحت تأثیر این عالم لبنانی قرار گرفتند، ابراز کرد: شیخ حر جبل عاملی صاحب کتاب وسائل الشیعه است و این عالم بزرگ و برجسته در پی دانش فراوان به ثامن‌الحجج(ع) پناهنده شدند.

وی افزود: علامه سید جعفر مرتضی عاملی با نگارش کتاب رنج‌های فاطمه زهرا(س) در پی انتظار و پاسخ به شبهه‌های شیطانی که درباره این بانوی بزرگوار مطرح می‌شود، مورد عنایت ایشان قرار گرفت و این‌چنین علامه شد.

گفتنی است، مجلس بزرگداشت ارتحال دانشمند مجاهد، علامه سید جعفر مرتضی عاملی از علمای شیعه لبنان از سوی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان و استاندار این استان با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و اقشار مردم شهر مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha