جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز اسلامی در آرکانزاس روز «ملاقات با همسایه مسلمان» برگزار کرد

حوزه/ در مراسم درهای باز مرکز اسلامی بنتون ویل در آرکانزاس، باعنوان «به ملاقات همسایه مسلمان تان بروید» بیش از 80 تن از اعضای جامعه غیرمسلمانان از جمله زنان از مسجد بازدید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nwahomepage، مرکز اسلامی بنتون ویل در آرکانزاس آمریکا، با برگزاری روز درهای باز، از غیرمسلمانان برای بازدید از مسجد دعوت به عمل آورد. این رویداد با عنوان «به ملاقات همسایه مسلمان تان بروید» روز شنبه در مرکز اسلامی بنتون ویل برگزار شده و بیش از 80 تن از اعضای جامعه غیرمسلمان این شهر از جمله زنان از مسجد بازدید کردند.

شرکت کنندگان در این رویداد درباره فرهنگ اسلامی آموختند و فرصتی به دست آوردند تا پل میان ادیانی با جوامع دیگر بسازند.

  در این رویداد همچنین با غذاهای سنتی خاورمیانه ای از حاضران پذیرایی شد و مردم از اعتقادات و فرهنگ های مختلف فرصتی به دست آوردند تا حجاب های مختلف را تجربه کنند. حناگذاری را از نزدیک ببینند و در پشت یک میز نیز یک خوشنویس مسلمان، نام های آنان را به زبان عربی بر روی یک تخت کوچک چوبی به نگارش درآورد.

رضوان خان ، خزانه دار مرکز اسلامی بنتونویل گفت: هدف از این کار یافتن زمینه مشترک بین ایمان و مردم بود.

خان گفت: وقتی برای اولین بار وارد می شوید ، مسجد را از نزدیک می بینید و با  نحوه اداره و ، برخی از اعتقادات اساسی ما و آداب و رسوم بنیادی ما بیشتر آشنا می شود.

خان گفت که حضور مردم قابل توجه بوده و خاطرنشان کرد:  همه ما می خواهیم همسایه خوب و همچنین یک شهروند خوب برای جامعه باشیم. ما فقط می خواهیم بیش از هر چیز احترام خود را نسبت به همه نشان دهیم.

جاکلین لامپکین یکی از غیرمسلمانانی که به این مراسم آمده می گوید: آن  ها بسیار روشنفکر بوده و دوستانه برخورد می کردند. من از همه می خواهم که مانند مسلمانان با ذهن باز با این مسئله برخورد کنند.

وی افزود: من فکر می کنم داشتن یک جامعه فراگیر بسیار حائز اهمیت است. مهم نیست که شما پیرو چه مذهبی هستید ، باید مردم را همچنان دوست داشته باشید. بنابراین ، خوشحالم که توانستیم بیایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha