جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی فقر و بیکاری در عراق است، گفت: آمریکایی که امروز داعیه‌دار حمایت از مطالبات جوانان عراقی است، به بهانه مبارزه با صدام، جنایت‌های بسیار وحشتناکی در آنجا انجام داد که بخشی از جنایات اقتصادی او، بمباران و نابودی بخش اعظمی از تأسیسات زیرساختی و زیربنایی عراق بود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون اتفاقات رخ‌داده در عراق و لبنان،  اظهار داشت: این وضعیت کنونی عراق و لبنان (مشکلات اقتصادی) نتیجه سال‌های متمادی ضعف مدیریت و فساد در دستگاه‌های دولتی بوده! اما اینکه مردم به‌ویژه جوانان یک‌باره به خیابان‌ها بیایند، نتیجه برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده است.

مطالبات جوانان عراقی و لبنانی به‌حق و در راستای تحقق عدالت اجتماعی است

وی با تأکید بر اینکه مطالبات جوانان عراقی و لبنانی در راستای بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال، کاملاً به‌حق و در راستای تحقق عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: عراق و لبنان در وضعیت اقتصادی خوبی قرار نداشته و دلیل آن ضعف مدیریت، فساد گسترده اداری و البته دست‌های پشت پرده کشورهایی همچون آمریکا و عربستان است.

حل مشکلات یک‌شبه و یک‌باره صورت نمی‌گیرد / مشکلات باید ریشه‌ای حل شوند

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه حل مشکلات کنونی عراق و لبنان، یک‌شبه و یک‌باره صورت نمی‌گیرد، گفت: جوانان مطالبات خود را مطرح کرده‌اند، اما رفع آنها نیاز به زمان دارد تا در چهارچوب قانون تک‌تک مشکلات از ریشه حل شوند.

دست‌های پشت پرده‌ای که علنی شده‌اند / دشمن ماهیت اعتراضات مردمی را عوض کرده است

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه دست‌های پشت پرده تظاهرات عراق و لبنان هم‌اکنون از پشت پرده‌ها بیرون آمده‌اند، اضافه کرد: دشمن شماره ۱ و۲ و۳ عراق و لبنان یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان امروز به‌صورت کاملاً واضحی از تظاهراتی که به آشوب خیابانی تبدیل شده حمایت کرده و تدارکات آنها را نیز علنی فراهم می‌کنند! این نشان می‌دهد که دشمن ماهیت اعتراضات عوض کرده و می‌خواهد حکومت عراق و لبنان را بنیان‌کن کند.

وی ادامه داد و با بیان اینکه دشمن مشکلات اقتصادی که مطالبه به‌حق جوانان است را بهانه قرار داده، گفت: عراق و لبنان به‌عنوان کشورهای اصلی جبهه پایداری در کنار ایران در تقابل با رژیم صهیونیستی بوده و به همین دلیل دشمن چون نتوانست در جنگ نظامی، آنها را شکست دهد، از این راه درصدد نابودی حکومت و امنیت عراق و لبنان است.

در ناامنی هیچ رشد اقتصادی و پیشرفت علمی و صنعتی حاصل نمی‌شود

زعیم حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «دلسوزان عراقی و لبنانی اولویت اصلی را (حفظ امنیت) قرار دهند»، تصریح کرد: نا امنی برای یک کشور بالاترین ضعف است و در ناامنی هیچ رشد اقتصادی و پیشرفت علمی و صنعتی حاصل نمی‌شود؛ به همین دلیل آمریکا در تلاش است تا به واسطه جنگ‌های داخلی، امنیت عراق و لبنان را بهم زند.

آیت الله موسوی جزایری، «شناسایی مفسدین اقتصادی درجه‌یک» را اقدام اصلی مسئولان عراقی و لبنانی خواند و تأکید کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی، در ابتدا باید مفسدین شناسایی شوند و بعد از آن یکی‌یکی گرهی از مشکلات باز شود، اما مجدد لازم به تأکید است که این اقدام نیاز به زمان و انجام کارهای اطلاعاتی است.

آمریکا دشمن شماره ۱ و عامل اصلی بیکاری جوانان عراقی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از مهم‌ترین عوامل بیکاری جوانان عراقی را «آمریکا» دانست و اضافه کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با صدام، جنایت‌های بسیار وحشتناکی در عراق انجام داد که بخشی از جنایات اقتصادی او، بمباران و نابودی بخش اعظمی از تأسیسات زیرساختی و زیربنایی آن کشور بود.

وی در پایان اظهار داشت: آمریکایی که امروز داعیه‌دار حمایت از مطالبات جوانان عراقی است، خود عامل اصلی بدبختی آن‌هاست! اگر در وضعیت فعلی، دولت عراق بخواهد وضعیت تأسیسات برقی‌اش را به زمان قبل حمله آمریکا برساند، چندین و چند سال زمان خواهد برد؛ به همین دلیل جوانان معترض باید نوک پیکان اصلی اعتراضات خود را به‌سوی آمریکا سوق دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha