پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اینکه در حوزه وقف به نیازهای دانشگاه‌ها، مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری توجه خواهد شد، گفت: پرداختن به پژوهش و حوزه‌های علمیه موضوع نخست وقف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری،‌امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: هر ساله دهه‌ای با عنوان وقف داریم اوقاف و امور خیریه کشور دنبال می‌شود تا در سطح ملی شاهد یک توجه ویژه به موضوع وقف باشیم.

وی با بیان اینکه استان قم با تلاش مسئولان و گذشتگان در حوزه اوقاف و امور خیریه از شرایط مطلوبی برخوردار است، اضافه کرد: امروزه توقعات و انتظارات بسیاری از استان قم وجود دارد که باید با تلاش بیشتر بتوانیم به این انتظارات پاسخ دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا با هماهنگی‌های انجام شده با واقفان وقف‌ها را به سمت نیازهای روز جامعه اسلامی سوق دهیم.

وی یادآور شد: پرداختن به پژوهش و حوزه‌های علمیه موضوع نخست وقف است که اگر در این راستا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم حوزه‌های علمیه مستقل شده و وقف به بهترین منبع برای اداره حوزه‌های علمیه تبدیل می‌شود هر چند موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب اسلامی توسط رژیم شاهنشاهی از بین رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با تاکید بر اینکه در حوزه وقف به نیازهای دانشگاه‌ها، مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری نیز توجه خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه وقف موجب ماندگاری می‌شود، اگر بخواهیم علم و پژوهش نتیجه بخش باشد باید موضوع وقف را دنبال کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha