چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در رسانه های مکتوب از زبان عنصری از سازمان ملل بیان شده که در هر ۱۲ دقیقه یک کودک کمتر از ۵ سال در یمن جانش را از دست می دهد، این ها برای ما بسیار تلخ است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، عصر امروز در دیدار با اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان بیرجند اظهار کرد: بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان با دیگر ایام الله های سال بسیار متفاوت است، یعنی حتی بزرگ ترین روزها از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن که زمان بازگشت امام و پیروزی انقلاب بود، با همه ی عظمتش، محصول ۱۳ آبان است.

وی افزود: وقتی می بینیم که شما نوجوانان عزیز در این سن و سال، با این شعور فراوان و مصمم در پای درس، کسب علم و حضور در صحنه های سیاسی و بین المللی اینگونه شجاعانه حرف می زنید، برای ما نعمت بزرگی است و خدا را برای این نعمت بزرگ نیز شاکر هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: وقتی به اوضاع برخی از کشورها می نگریم که خانواده ها، نوجوانان، جوانان، زن ها و پیرمردها در شرایط سختی هستند، افسوس خورده و برای ما عذاب آور است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: نوجوانانی  مانند شما در کشور یمن از گرسنگی برگ درخت می خورند و امنیت ندارند و لحظه به لحظه ائتلاف عربستان، امارت، آمریکا و کشورهای اروپا بر سرشان بمب می ریزند و نانی برای خوردن ندارند و بیماری وبا آن ها را فرا گرفته و جانشان را از دست می دهند؛ در رسانه های مکتوب از زبان عنصری از سازمان ملل بیان شده که در هر ۱۲ دقیقه یک کودک کمتر از ۵ سال در یمن جانش را از دست می دهد، این ها برای ما بسیار تلخ است.

وی گفت: همچنین فرزندانی در سن شما، در فلسطین اشغالی در زندان های مخوف صهیونیست زندانی هستند و برخی دیگر نیز هر هفته برای احقاق یک حق و آن هم حق بازگشت فلسطینی ها به فلسطین، به صحنه می آیند و شهید شده و ده ها برابر آن نیز زخمی می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظلمی که به مردم، جوانان و نوجوانان بحرینی می شود برای ما تلخ است، مطرح کرد: دیدن شما جوانان و نوجوان عزیز برای ما بسیار شیرین است اما آن روزی برای ما بسیار شیرین خواهد بود که تمامی انسان ها از چنگال این وحشی های زمانه نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در طی چند روز گذشته ترامپ صراحتا اعلام کرد که داعشی ها را اوباما و آمریکایی ها ساخته اند، گفت: این وحشی های داعشی که به وسیله آمریکا، اروپایی ها، انگلیس، آلمان، فرانسه، سعودی ها و مرتجعین منطقه ساخته شدند و به جان بشر افتادند، چقدرها خانواده و نوجوانانی به مانند شما را آواره کردند و بسیاری نیز در دریای مدیترانه غرق شدند و بسیاری را نیز به بردگی گرفتند.

وی با بیان اینکه ناامنی هایی که در جهان وجود دارد برای ما بسیار تلخ است، گفت: در قسمت های شرقی میانمار نیز عوامل آمریکا خانه های مردم را آتش زدند و کودکان و نوجوانان را قتل عام کردند و برخی دیگر نیز در دیگر کشورها سرگردان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: در قسمت های غربی آفریقا و در نیجریه نیز با دیکته عربستان سعودی، تنها از علامه شیخ زکزاکی که یک عالم متعهد و ملتزم به دین و محبوب در دل شیعیان و غیر شیعیان نیجریه است، ۵ فرزند شهید شده اند و خود ایشان نیز بر خلاف قوانین در زندان به سر می برند که دولت نیجریه حتی حاضر به مداوای وی نیز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ۱۳ آبان در کنار این وقایع معنا پیدا می کند، مطرح کرد: تفکر لیبرال دموکراسی غرب تنها و تنها سلطه بر اقتصاد جهان را می خواهد و خدای او اقتصاد و پول است، لذا در پای این اقتصاد همه‌ی ارزش ها را زیر پا می گذارد و با مکر، حیله، فریب و دروغ در هر کجایی که بتواند تسلط پیدا می کند و مردم را یا آواره و یا می کشد و شهرها را نیز به یک ویرانه تبدیل می کند.

وی ادامه داد: آن روزی که استعمارگران بر ایران تسلط داشتند، دانش آموزان، دانشجویان، طلبه و هر کسی که داعیه ی آزادی و استقلال داشت را گرفته و راهی شکنجه گاه های مخوف خود می کردند، لذا ۱۳ آبان که با تمامی ایام الله های دیگر فرق می کند، در کنار این حرف ها معنی می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: بعد از آنی که مردم ایران هوشیار و بیدار شدند و بر اساس دین و حکم خدا، انقلاب کردند و گفتند، خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم، و استعمارگران باید از کشور خارج شوند، اما باز هم آن ها ما را رها نکردند و بر خلاف قوانین بین المللی، دیوانه ای به نام صدام را تحریک کردند و به پشتوانه دنیای شرق و غرب و صهیونیست ها به ما حمله و ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ۱۳ آبان با شهادت ۳۶ هزار دانش آموز و همچنین دانش آموزانی که به اسارت گرفته شدند معنا پیدا می کند و درود به اراده و اندیشه آن نوجوانانی که دشمن به هیچ نحو نتوانست در آن ها ضعف ایجاد کند و تا آخرین نفس پای حرفشان ایستادند.

وی اضافه کرد: قدرت تفکر کفرآمیز و ستمگر لیبرال دموکراسی که متاسفانه در کشور ما نیز رخنه پیدا کرده اند و افرادی به آن ها چراغ سبز نشان می دهند، آفت بزرگ انسانیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همانگونه که کرم های خراط به جان درخت ها می افتند و درخت ها را خشک می کنند، کشورهای اروپایی استعمارگر، صهیونیست ها و آمریکایی ها برای جان، فرهنگ و حیات بشر آفتی شده اند که تا آن ها باشند، انسان بر روی کره زمین، روی راحتی را نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: به برکت مقاومت ها، استعمارگران به پایان عمر خود نزدیک می شوند و البته بیش از هر چیزی خودشان باعث نابودی خودشان شده اند.

وی گفت: زمانی بود که یک تحلیلگر مسلط و کارشناس، به زحمت می توانست به مخاطب خود تفهیم کند که اروپایی ها، انگلیسی ها، آمریکایی ها، آلمانی ها، فرانسوی ها و صهیونیست ها چه ماهیتی دارند زیرا برای مردم مشکل بود که باور کنند یک انسان می تواند این قدر منحرف و ستمگر باشد، اما کارنامه امروز استعمارگران بیش از هر هنر، قلم و بیانی، آن ها را معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در کشور فرانسه که خود را مهد آزادی بیان می داند، ۵۱ هفته است که جلیقه زردها و جلیقه سیاه ها به میدان می آیند و تنها یک سوال دارند و آن اینکه چطور ۹۹ درصد ثروت سیستم سرمایه داری لیبرال، در دست یک درصد، و یک درصد ثروت در دست ۹۹ درصد جمعیت است، اما دولت مردان به جای اینکه به سوالشان پاسخ دهند، آن ها را کور، کشته، شکنجه و راهی زندان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کار استعمارگران رو به اتمام است و بقیه راه به چگونه عمل کردن صف مقابل که عدالت طلب است، بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز در سطح بین الملل، منطقه و ایران شکست خورده اند، افزود: سال گذشته در چنین روزهایی، دشمنان می گفتند که بعد از ۱۳ آبان ماه، دیگر انقلابی وجود نخواهد داشت و برخی ها که معاملات کلان می کردند نیز منتظر آمدن ۱۳ آبان بودند، اما اکنون مشاهده می کنید که دشمنان در سطح بین الملل، منطقه و کشور ایران اسلامی شکست خورده اند و این بازی ها و زهرهایی که می ریزند و عربده هایی که می کشند، علامت شکست آن هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: حسرت امروز آمریکا این است که در منطقه ۷ تریلیون دلار هزینه کردند اما باید دست خالی اینجا را ترک کنند و این یعنی پیروزی مقاومت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اربعین حسینی که هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود و از کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای غربی نیز از مسلمان و غیر مسلمان، در آن شرکت می کنند، همگان امام حسین(علیه السلام) را به عنوان پرچمدارعدالت خواهی می شناسند.

وی افزود: شما با توجه به اینکه در اتحادیه ها مسئولیت دارید، هم مسئول خودتان هستید که بصیرت دارید و هم باید این پیام را به دیگران، هم کلاسی ها و خانواده ها منتقل کنید که ما چه کسانی هستیم و دشمنان ما، چه افرادی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز پرچم جمهوری اسلامی به عنوان پرچم عدالت خواهی مطرح است، اگر چه متاسفانه افرادی با تفکر لیبرال دموکراسی در کشور ما بی عدالتی می کنند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha