شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان این‌که مذاکره و رابطه با آمریکا تا زمانی که دارای خوی استکباری است، به مصلحت نیست، گفت: مذاکره یعنی «بِده بستون» اما در تمام مذاکره برجام همه‌چیز را دادیم ولی چه چیزی گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان، عامل اصلی بدبختی جوامع را «غفلت» عنوان کرد و اظهارداشت: غفلت از خداوند متعال موجب اشتباهات می‌شود، همه بیچارگی‌های انسان به دلیل غفلت از مبدأ و معاد است.

وی با طرح این پرسش که چرا نسبت به فکر کردن و اندیشیدن در معارف دینی حساب ویژه‌ای باز شده، اظهار داشت: تفکری ارزشمند و مطلوب است که نتیجه آن خضوع و خشوع در پیشگاه خداوند متعال باشد؛ این نوع تفکر برای خداوند متعال می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: در گذشته استعمار نظامی بود یعنی اینکه اگر می‌خواستند کشوری را در اختیار خود بگیرند، لشکرکشی می‌کردند اما امروزه استعمار به نحو دیگری خود را بروز می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش استعمار جدید، تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت فکر کردن از آن است، ادامه داد: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از فکر و اندیشیدن آن شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: اگر امروزه کشورهای اروپایی در زمینه پزشکی رشد کرده‌اند دست مایه آن از ایران اسلامی است. دانشمندان در ایران اسلامی در سایه رویش‌های انقلاب به رشد و تعالی راه پیدا کرده‌اند.

 نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تأکید کرد: استعمار تمام نیازهای جوانان جامعه را تأمین می‌کند تا فکر و اندیشه جوانان این آب‌وخاک را تعطیل کند و برای زیر سلطه قرار دادن کشورها اجازه فکر کردن به آنها نمی‌دهد.

تحریم‌های چهل سانه، رشد و بالندگی چهل ساله

وی با بیان این‌که در دل چهل سال تحریم به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کردیم، گفت: در قدرت نظامی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و انقلاب اسلامی در بالغ‌بر ۵۰۰ موضوع حرف اول، چهارم و نهم در دنیا را می‌زند که این در سایه تلاش در دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که دشمن اگر با تحریم‌ها می‌توانست مانع از رشد و تعالی نظام مقدس اسلامی می‌شد، ادامه داد: در طول چهل سال تحریم توانستیم در بسیاری از مباحث علمی به خودکفایی راه پیدا کنیم.

در برجام همه چیز دادیم، ولی...

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که مذاکره و رابطه با آمریکا تا زمانی که دارای خوی استکباری است، به مصلحت نیست، خاطرنشان کرد: مذاکره یعنی «بِده بستون» اما در تمام مذاکره برجام همه‌چیز را دادیم ولی چه چیزی گرفته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم‌ها وجود داشت اما میزان تحریم‌های اضافه شده در شش سال گذشته قابل مقایسه با قبل نیست، بیان کرد: مذاکره انجام شد تا سختی‌ها و دشواری‌ها کمتر شود اما اجرایی نشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با طرح این پرسش چرا در غیر از آمریکا شاهد کودتا هستیم، ادامه داد: در تمام دنیا که سفارت آمریکا وجود دارد، تمامی این کشورها شاهد کودتا و به عنوان مثال در عراق شاهد کودتا هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که بعد از شش سال مذاکره با آمریکا چه چیزی نصیب مردم ایران اسلامی شد اظهار داشت: اگر انسان نسبت به بسیاری از مطالب توجه و فکر کند، متوجه عواقب آنها می‌شود.

اگر اقتصاد مقاومتی پیاده سازی می شد...

وی خطاب به مسئولان نظام مقدس اسلامی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد شاهد گرانی و مشکلات موجود در جامعه نبودیم. اقتصاد مقاومتی به معنای تولید داخل و اینکه تمام مرزهای اسلامی بسته و از ورود کالاهایی با نسخه تولید داخلی خودداری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد در پایان اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های بین‌المللی و خارجی که تنها در سایه فعال شدن تولید داخل امکان‌پذیر است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برچسب‌ها IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    برچسب‌ها موسوی فرد استعمار نوین تسخیر اندیشه جوامع دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با دانشجویان سید عبدالنبی موسوی فرد حجت الاسلام موسوی فرد حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد سید محمدنبی موسوی فرد حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد چهل سال تحریم چهل سال پیشرفت و بالندگی