جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان ممفیس گزینه غذای حلال را پیش روی همسایگان گذاشتند

حوزه/ جوانان مسلمان با همکاری امام جماعت مسجد محلی در شهر ممفیس در تنسی، آشپزخانه غذای حلال را راه اندازی کرده و از این طریق، غذای ذبح حلال و اسلامی در اختیار مسلمانان قرار می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ourmidland، آشپزخانه غذای حلال که توسط جوانان مسلمان و با همکاری مسجد در شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا  راه اندازی شد، «گزینه غذای حلال» را به همسایگان در محله ارائه می دهد.

صبیره شاو 19 ساله و سلیکوک عثمان ، روز دوازدهم اکتبر این آشپزخانه را با همکاری حمزه عبدالملک امام جماعت مسجد میدتاون برای خدمت رسانی بهتر به مردم محله و نیازمندان راه اندازی کردند تا گزینه های غذای حلال را پیش روی مردم بگذارند.

 شاو می گوید: در اسلام ما وظیفه داریم مردم را غذا بدهیم. در راستای همین هدف بزرگ نیز این آشپزخانه را افتتاح کردیم. ما می خواستیم به عنوان یک مسجد به مردم کمک کنیم. ما می خواستیم در جامعه حامی جوانان باشیم و تعامل آنان را با فعالیت های اجتماعی افزایش دهیم.

 پس از موافقت امام جماعت، شاو و سلیکوک به درب خانه های مردم رفته و اسامی کسانی را که می خواستند به فهرست دریافت غذای حلال اضافه شوند، یادداشت برداری کردند. آن ها اسامی داوطلبان را ثبت نام کرده و به صورت ماهانه غذاها را توزیع می کنند. نزدیک به 10-15 نفر داوطلب دومین شنبه هر ماه، غذاها را بسته بندی کرده و تحویل می دهند.

سلیکوک گفت: در هر شرایطی، برف و بارانی ما هر شنبه ساعت 11 صبح، غذا را تحویل می دهیم. مردم می دانند که ما به تعهدات مان پایبند هستیم.

این پروژه از مساجد و گروه های مختلف محلی مانند جامعه اسلامی بنگلادش تبارهای آمریکای شمالی در ممفیس و انجمن پاکستانی تبارهای ممفیس بودجه دریافت کرده است و اکنون این انبار غذایی به یک بانک غذا گسترش یافته است. آن ها طی دو سال گذشته شاه افزایش تقاضا برای غذا بودند و به همین جهت نیز تصمیم به افتتاح شعبه جدیدی گرفتند.

 عبدالملک می گوید امیدوارند با همکاری مرکز علمی بهداشتی دانشگاه تنسی، پرژه را افزایش دهند. وی خاطر نشان کرد: کار ما فقط تامین غذا نیست بلکه هدف تامین تغذیه سالم و بهداشتی است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha