شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی فعالیت های این پژوهشگاه در ایام اربعین را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پی سپار، رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی در گفت و گویی به تبیین فعالیت های این میز در سفر به عراق پرداخت.

وی در ابتدا  با اشاره به گستردگی زائران در اربعین حسینی، اظهار داشت: در مراسم اربعین نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت  و مسیحیان کشور های مختلف دنیا در قالب کاروان و یا بصورت انفرادی شرکت می کنند. امسال نیز در پیاده روی اربعین در کنار حضور مسلمانان شیعه و سنی از کشورهای مختلف دنیا ما شاهد حضور زائران مسیحی از کشور های آلمان، فرانسه و ... بودیم که برای آشنایی با امام حسین علیه السلام به خیل عظیم زائران اربعین پیوسته بودند.

رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی راهپیمایی اربعین را فرصتی عظیم برای  وحدت اسلامی دانست و افزود: همانطور که مؤسسات و دانشگاه های مختلف نظیر جامعه المصطفی(ص) در این مراسم ضمن کمک به زائران خارجی بهترین استفاده را در جهت اهداف اسلامی و سازمانی خود می کنند این مناسبت، فرصت عظیم و بی بدیلی برای مبلغین زبان دان پژوهشگاه مطالعات تقریبی جهت ایجاد ارتباط با زائرین اروپایی-امریکایی و ترویج فرهنگ تقریب مذاهب و وحدت اسلامی است که از هم اکنون باید برای تولید محتوا و اجرای آن در اربعین سال آینده برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در اربعین، تصریح کرد: با تأکید حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی و با همکاری مجمع جهانی شیعه شناسی مجموعا از همراهی ۵۷ استاد زبان دان و روحانی سطوح عالی حوزه ، ۲۰ مربی مجرب  کودک و نوجوان و ۳ نیروی اجرایی  برای مدیریت فرهنگی زائران خارجی اربعین  بهره بردیم.

رئیس مرکز ترجمه و میز اروپا-امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان گفت: با توجه به اینکه پیاده روی مسلمانان شیعه و سنی در اربعین به فرصتی عظیم برای امت اسلامی تبدیل شده است لازم است مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی تمهیداتی را در زمینه  بودجه ، برنامه ریزی  و تولید محتوی  برای ترویج وحدت اسلامی بین مسلمانان کشور های اروپایی-امریکایی بیاندیشند  تا حرکت بسوی وحدت امت موثر تر و سریعتر اتفاق افتد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha