پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران گفت: مدل سلطه گری و حیله گری آمریکا دربرابر کشورهای دیگر نیز دقیقا مانند شیطان است. اینکه امام خمینی(ره) فرمودند«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یک شعار و جنگ روانی برای مقابله با دشمن نیست. بلکه حکایت از یک واقعیت در عالم است. چون تمام توانمندی های آمریکا عین شیطان مبتنی بر وهم و خیال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، در نشست « عهد وفا»، دورهمی پیشکسوتان و فارغ التحصیلان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان تهران که صبح امروز در سالن شهدای سرچشمه به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان، برگزار شد، با بیان این که در قرآن و روایات در مورد شیطان، با جزئیات و به تفصیل، خداوند و ائمه با ما گفت و گو کرده اند و جزئیات حیله ها، دشمنی ها و توانایی های شیطان را برای ما گفته اند، ادامه داد: شیطان قدرت ها و توانمندی های ویژه ای دارد و وقتی آدم به این جزئیات و توصیفات گفته شده توجه می کند، متوجه می شود که در مقابل دشمن قدرتمندی قرار دارد. در قرآن می فرماید: «شیطان دشمن شماست و شما هم با او دشمنی کنید». 

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه این مبحث افزود: وقتی شیطان از عالم بالا به زمین رانده شد، از خداوند درخواست قدرت هایی کرد و خدا نیز به او قدرت های فراوانی داد. خداوند علاوه بر این قدرت ها به شیطان این اجازه را نیز داد که در وجود بنی آدم سکنی گزیند. خداوند با تمام این قدرت هایی که به شیطان داده، فرموده، حیله و مکر او ضعیف است.

وی ابراز داشت: بزرگان به ما گفته اند که شیطان بیشترین دسترسی که به انسان دارد، در عالم خیال و وهم اوست و بیشتر از این کاری از او برنمی آید. یعنی می تواند در ذهن ما تصویرسازی انجام دهد. این توانایی را دارد که برای ما چیزهایی را جذاب تر از آنچه هست، به نمایش درآورد. استاد اغراق است؛ ولی به عقل و قلب ما دسترسی ندارد. در رفتار ما هیچ اثر مستقیمی ندارد. 

حجت الاسلام سهرابی با توجه به فرموده امام خمینی(ره) که « آمریکا شیطان بزرگ است»، افزود: مدل سلطه گری و حیله گری آمریکا دربرابر کشورهای دیگر نیز دقیقا مانند شیطان است. اینکه امام خمینی(ره) فرمودند«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یک شعار و جنگ روانی برای مقابله با دشمن نیست. بلکه حکایت از یک واقعیت در عالم است. چون تمام توانمندی های آمریکا عین شیطان مبتنی بر وهم و خیال است.

وی گفت: اینکه صنعت تصویر، رسانه، سینما و تلویزیون اینقدر در تمدن و نظام غرب رشد می کند؛ به علت این است که شیطان می تواند به وسیله تصویر، اغراق ایجاد کند. واقعیت مجازی تولید کند. آن چیزی را که نیست، هست و آن چیزی را که واقعیت ندارد، به رنگ واقعیت نشان دهد. تمام قدرت آمریکا مبتنی بر همین اصل است که برای ما تصویرهای غیرواقعی بسازد. امروز شما چه تصوری از قدرت نظامی آمریکا دارید؟ آمریکا یعنی قدرت اتمی، موشکی، زیردریایی، یعنی ماهواره، پهپاد که در روی کاغذ همه قدرتمند و عجیب اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: همین پهپادی که چند ماه پیش ایران ساقط کرد، اطلاعات نظامی آن را که می خواندید، بهت زده می شدید. قدرت تصویربرداری بالا و دقیق، رادارگریز، با چند صد میلیون دلار هزینه ساخت؛ با آن همه هیمنه و قدرتی که در جهان تصویرسازی کرده، ما آن پهپاد را در آسمان زدیم و آمریکا نیز هیچ غلطی نتوانست بکند. 

وی اظهار داشت: قرآن می فرماید «شیطان به سمت شما قدم قدم می آید» او وقتی به سمت شما نزدیک می شود، که شما یک قدم به سمت عقب بروید. شیطان وقتی به شما این مطلب را بقبولاند که توان مقابله با او را ندارید، موفق شده که به سمت شما بیاید. به فرموده خدا اگر شما دربرابر او بیاستید، او توان آمدن به جلو را ندارد. ضعیف است. ما در کشور خود چهل سال این را تجربه کرده ایم.

حجت الاسلام سهرابی در پایان با بیان این که روز ۱۳ آبان فقط یک اتفاق نمادین نیست، گفت: این که ما در آن روز شعار می دهیم و مرگ بر آمریکا می گوییم؛ یعنی کار آمریکا تمام شده است. اینکه شما شعار می دهید یعنی قبل از آن، آمریکا در ذهن شما شکست خورده است و از او گذر کرده اید. قرار نیست بعد از آن ما کاری انجام دهیم؛ مهم این است که این عظمت پوشالی در ذهن ما شکست خورده است. سرمایه مملکت ما این است که جوان های ما به این باور برسند که آمریکا و ابرقدرتان دنیا در برابر اراده آن ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha