جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام صالحیان گفت: ملت ایران این همه شهید داده و مجاهدت ها کرده است تا پس از گذشت چهل سال از انقلاب بگوید که زیر چکمه های ظلم و ستم و استکبار و خوی ستمگری نخواهد رفت.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در  حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به ریشه های استکبارستیزی در متون اسلامی و سیره اهل بیت (ع) اظهار کرد: آنچه امام راحل (ره) فرمودند و بر اساس آن نقشه راه را مشخص کردند از قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و آل پیامبر، نهج البلاغه و یا از صحیفه سجادیه بوده است.

وی افزود: در همه این منابع و متون اصلی که اعتقادات ما به آنها بستگی دارد بحث استکبارستیزی، زیر بار ظلم و ستم نرفتن و عدم پذیرش ذلت و خواری در برابر قدرت ها مطرح شده است، لذا ۱۳ آبان ریشه در قرآن، ریشه در کربلا و سنت رسول خدا(ص) و آل رسول دارد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان عنوان کرد: آمریکا به عنوان یک رژیم استکباری و دارای خوی فرعونی می خواهد همه ملت ها ضعیف باشند و دولت ها و ملت ها زیر چکمه های زور او قرار گیرند.

وی اضافه کرد: ملت ایران این همه شهید داده و مجاهدت ها کرده است تا پس از گذشت چهل سال از انقلاب بگوید که زیر چکمه های ظلم و ستم و استکبار و خوی ستمگری نخواهد رفت و علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان اقشار مختلف مردم نیز باید به صحنه بیایند و این اعلام هیهات مناالذله را برای دنیا به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان، تصریح کرد: رهبر انقلاب روز گذشته آنچه که شرط گفتن بود اظهار کردند و فرمودند " هر فرد و هر مسؤولی و انسان آزاده ای این فکر را از ذهن خود بیرون کند که بخواهیم با آمریکا پشت میز مذاکره بنشینیم".

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند" آمریکا همین را می خواهد که ما را به پشت میز مذاکره بیاورد و بگوید مردم ایران از پای درآمدند و بالاخره تسلیم شدند"، در حالی که اگر بنای بر مذاکره نیز باشد برای خود شرط و شروطی دارد و آمریکا باید بداند با چه قدرتی در عالم می خواهد پای میز مذاکره بنشیند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ۱۳ آبان را نوعی تقوای سیاسی و عبادت سیاسی بیان کرد و افزود: وقتی ملت در این راهیپمایی حضور پیدا می کنند و مشت ها را گره کرده و مرگ بر آمریکا می گویند کمتر از نماز و روزه و کمتر از اعتکاف و حج نمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha