جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ مدیر اولین مرکز پژوهشی بانوان حوزوی استان یزد یکی از ضرورت های انجام پژوهش را کاربردی کردن آن در سطح جامعه دانست و گفت: پژوهشگران باید بتوانند پاسخگوی نیازهای استان یزد باشند.

منصوره شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: اولین مرکز تخصصی پژوهشی بانوان حوزوی یزد در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) که تنها مرکز تخصصی سطح سه  برای بانوان حوزوی به شمار می رود با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور، هیئت همراه و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از بانوان حوزوی و اساتید تأسیس شد.

وی تصریح کرد: این مرکز پژوهشی که «حکمت» نامگذاری شده است تنها متعلق به این مدرسه علمیه امام حسین(ع)نیست و طلاب و معاونت پژوهش این مرکز در ایجاد مقدمات راه اندازی این مرکز نقش داشته اند و همه بانوان حوزوی یزد می توانند از امکانات پژوهشی و کتابخانه تخصصی آن بهره مند شوند و در پروژه های پژوهشی مشارکت نمایند.

شاکری که مدیریت مرکز تخصصی حوزوی خواهران امام حسین(ع) را نیز عهده دار است، ادامه داد: پس از تأسیس این مدرسه علمیه از سال ۸۶ در همان ابتدا پس از اولین فارغ التحصیل ها احساس کردیم که پژوهش جایگاه مهمی دارد و همه همّ خود را برای کارهای پژوهشی گذاشتیم.

وی تصریح کرد: طلاب در زمینه های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی آموزش داده می شوند و بعد از فارغ التحصیلی اولویت کار ما پژوهشی است و ما نیازمند افراد متخصص و کاردان هستیم.

وی افزود: گرچه در ابتدای کار پژوهشی دارای افت و خیزهایی بوده ایم ولی این مدرسه علمیه تخصصی در سطح کشور در مرتبه اولین ها قرار گرفته ایم و طلاب دستی برای پژوهش دارند و در سطح همایش های بین المللی دارای رتبه هستند.

 مدیر مرکز پژوهشی حکمت یزد با اشاره به برگزاری کلاس های روش تحقیق و کلاس های آمادگی نوشتن مقالات در سطح همایش های ملی در سطح سه حوزه اظهار کرد: با توجه به حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دورس حوزوی بانوان حوزوی افراد موفق و کارآمدی در سطح اجتماع خواهند بود.

شاکری در خصوص راه اندازی مقدمات مرکز پژوهشی، گفت:  با دست خالی این مرکز پژوهشی را تأسیس کرده ایم، گرچه در سطح مدرسه هم کارهای پژوهشی تاکنون به همت و توانایی طلاب بوده است، ولی امیدواریم مسئولین اهمیت پژوهش بانوان را درک کنند و پیش از این مرحوم اعتمادیان یکی از خیران حوزه علمیه علاقه مند به تکمیل ساختمان پژوهشی این مرکز به نام حضرت خدیجه کبری (س) بود که چند ماه قبل به رحمت ایزدی پیوستند.

وی نکته حایز اهمیت را در این مرکز پژوهشی کاربردی کردن آموخته های دانش پژوهان دانست و افزود: پژوهشگران باید بتوانند پاسخگوی نیازهای استان یزد باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha