جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ازدواج

حوزه/ نویسنده و تهیه کننده صدا و سیما گفت: فعالیت مستمر رسانه ای در جهت فرهنگ سازی مطلوب از جمله الزامات ترویج ازدواج آسان در سطح جامعه است.

محدثه رییس عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ماه ربیع الاول به عنوان ماه شادی و سرور اهل بیت(ع)، فرصت خوبی جهت توجه به سنت اصیل ازدواج و ترویج این موضوع است، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از جوانان به علت مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی، شرایط ازدواج ندارند و عده ای دیگر نیز گویا اولویت شان این مساله نیست در حالی که یکی از مباحث بسیار مهم و مبنایی در جامعه اسلامی، توجه به همین قضیه است.

وی افزود: گرچه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید جزو برنامه های دارای اولویت دولت و مجلس قرار گیرد، اما در عین حال نباید از مشکلات فرهنگی در این باره غافل شد به خصوص این که در دنیای کنونی، فضای مجازی گاهی در جهت خلاف ترویج ازدواج آسان و به موقع عمل می کند.

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین گفت: در این بین، باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی و به خصوص رسانه ملی در راستای ترویج ازدواج آسان و بهنگام استفاده کرد تا به تدریج شاهد گرایش نسل جوان به این مساله باشیم.

وی بیان داشت: علاوه بر تولید برنامه های رسانه ای و محتواهای تبلیغی و ترویجی در این باره، یکی از اصول مهم در این جهت، استمرار فعالیت های رسانه ای و به خصوص بهره گیری از عنصر خلاقیت است که متاسفانه گاهی ما در این باره دچار ضعف هایی هستیم که باید آن را برطرف کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha