دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حکیمی

حوزه/ عضو شورای عالی گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی بر ضرورت حضور روحانیون و طلاب در عرصه های هنر، ادبیات، انیمیشن، گرافیک و رسانه تاکید کرد.

امیر مهدی حکیمی، عضو شورای عالی گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی، در حاشیه بازدید از غرفه های حوزه علمیه خراسان، در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان این که حضور جدی، پرشور و تاثیر گذار این حوزه در نمایشگاه کتاب موجب خوشحالی است، گفت: نمایشگاه کتاب مرکز اهل فکر و فرهنگ بوده و خانواده ها حضور پررنگی در آن دارند.

وی با بیان این که بدون شک این حضور اجتماعی تاثیرگذار بوده و برای خود من نیز قابل توجه، جذاب و دوست داشتنی است، عنوان کرد: عملا حوزه علمیه خراسان مرکز جدای از جامعه نیست، بلکه طلبه ها در عرصه های مختلف اجتماع، فعالیت و حضور درخشان دارند.

عضو شورای عالی گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی با بیان این که در حوزه علمیه خراسان بحث های مشاوره ای و اقدامات اجتماعی مهمی صورت می گیرد اما متاسفانه جامعه شناخت دقیقی از مجموعه این خدمات ندارد، ابراز کرد: گرچه نگاه کلی از واقعیت موجود حوزه در جامعه ما شکل گرفته است، اما  بدون شک این حضور های اجتماعی درخشان می تواند نگاه های ملت اسلامی را به حوزه ارتقا دهد.

حکیمی با بیان این که به واقع این حضور حوزه در نمایشگاه کتاب، جامعه را یک گام به حوزه نزدیکتر و ما را نیز به مردم نزدیکتر می کند، بیان کرد: قطعا ما نیاز به تعامل بیش تری با حوزه از یک سو و نسل های مختلف جامعه از سوی دیگر داریم و این حضور در بین مردم می تواند بدان کمک کند که با نسل های مختلف در ارتباط بوده و بر همین اساس دغدغه جامعه اسلامی را بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به ضرورت ورود بخش های دیگری در غرفه های حوزه علمیه خراسان که امروز طلاب و روحانیون به شدت در آن ها فعال هستند، ابراز کرد: شایسته است تا عرصه های دیگری که حوزویان به صورت فعال  در آن حضور دارند، همچون عرصه ادبیات و هنر اسلامی را به مجموعه غرفه های مشاوره ای حوزه افزوده و مردم را با این عرصه های مهم و اثرگذار که سابقه دیرین خراسان را نشان می دهند آشنا کنیم.

عضو شورای عالی گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی در پایان  با اشاره به ضرورت حضور روحانیون و طلاب به عرصه های هنر، ادبیات، انیمیشن، گرافیک و رسانه، تصریح کرد: خوشبختانه افراد فعال، جدی و دغدغه مند در حوزه علمیه خراسان وجود دارند که باید وارد عرصه نمایشگاهی شوند، چراکه حضورشان در این فضا، می تواند شناخت کاملی را نسبت به خدمات اجتماعی حوزه ایجاد کند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha