جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تولید 1500کیلو رب در مدرسه علمیه امیرالمومنین قروه درجزین

حوزه/ مدیران و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قروه درجزین با لبیک به پیام مقام معظم رهبری و با همکاری یکدیگر توانستند با کاشت گوجه فرهنگی در زمین مدرسه، نه تنها مصرف یک ساله مدرسه را تامین کنند بلکه مقداری از آن را نیز به فروش برسانند تا درآمدی برای حوزه از این طریق کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی، مدیران و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قروه درجزین با لبیک به پیام مقام معظم رهبری و با همکاری یکدیگر توانستند با کاشت گوجه فرنگی در زمین مدرسه  نه تنها مصرف یک ساله رب گوجه همه اعضای مدرسه را تامین کنند، بلکه مقداری از آن را نیز به فروش رساندند تا درآمدی برای حوزه از این طریق ایجاد کنند.

در این خصوص با حجت الاسلام محمود حمزه پور مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) به گفت و گو نشستیم.

- علت این که تصمیم به کاشت گوجه فرنگی گرفتید چه بود ؟

بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اساتید و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قروه درجزین، با همکاری همه کادر مدرسه و طلاب اقدام به کاشت گوجه فرنگی در قسمتی از زمین مدرسه که استفاده ای از آن نمی شد، کردیم، لذا حدود سه هزار نهال گوجه فرنگی در حیاط مدرسه با کمک طلاب کاشتیم و با استفاده از آبیاری قطره ای توانستیم به میزان سه هزار کیلوگرم محصول برداشت کنیم.

- توضیحی در مورد استفاده و فروش این محصول بفرمایید

از این مقدار، ۱۵۰۰ کیلوگرم گوجه فرنگی را تبدیل به رب کردیم و از آن جایی که در داخل مدرسه آشپرخانه برای تهیه غذای طلاب وجود دارد، نه تنها مصرف یک سال رب گوجه مدرسه خودمان را تامین کردیم، بلکه مقداری از آن را هم به اساتید و طلاب مدرسه و دیگر مدارس سطح استان فروختیم.

- سخن پایانی

همان طور که حوزه ها در تمام صحنه ها پیشگام بوده اند امروز نیز لازم است تا با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به میدان عمل اقتصادی مقاومتی وارد شوند و پیشاپیش دیگر اقشار به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha