جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ امام جمعه شهر سکردو پاکستان با اشاره به دیدار خود با حضرت آیت الله سیستانی گفت: ایشان در خصوص وحدت تاکید کردند شیعیان در هر جای دنیا زندگی می کنند، باید با بقیه برادران مسلمان ما که پیرو سایر فرقه ها هستند با شیوه‌ای درست و خوب رفتار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن جعفری امام جمعه شهر سکردو بلتستان پاکستان در جریان سفر خود به عراق با حضرت آیت الله سیستانی دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در این باره اظهارداشت: حضرت آیت الله سیستانی با تاکید بر حصول علم به جوانان گفتند بر جوانان ما بسیار ضروری است که در این زمان برای کسب علم بسیار تلاش کنند، دانش جواهری است که زندگی و شخصیت یک انسان را آراسته می کند. من نه تنها بر تعلیم و تربیت سنتی و دینی تأکید می کنم بلکه از جوانان می خواهم که علم جدید را دنبال کنند و در ارتقاء و کسب دانش جدید تا حد ممکن گام بردارند. در این زمان ما باید در زمینه های مختلف علوم در خط مقدم قرار بگیریم. می دانید علوم جدید نیز تفسیرها و زمینه های و تخصص های مختلفی دارد؛ مانند رشته پزشکی که حتی در رابطه با چشم انسان علوم زیادی دارند. پس در پاکستان و کشورهای مختلف جوانان ما علوم جدید را یاد بگیریند و در زمینه های مختلف تخصص کنند.

وی گفت: حضرت آیت الله سیستانی همچنین اظهار داشتند که بهترین وکلا باید از جامعه ما بیرون بیایند که قوانین و مقررات کشورشان را به خوبی تشخیص دهند، زیرا هر کشور دارای سیستم قضایی مختلفی است که طبق آن باید برای دفاع از حقوق مردم آن کشور تلاش کنند.

امام جمعه سکردو افزود: معظم له در خصوص وحدت تاکید کردند شیعیان در هر جای دنیا زندگی می کنند، باید با بقیه برادران مسلمان ما که پیرو سایر فرقه ها هستند با شیوه‌ای درست و خوب رفتار کنند. این افراد ممکن است در مسیر صحیح نباشند، این بدان معنی نیست که باید با آنها با جنگ و دعوا زندگی کنیم،بلکه باید شخصیت خود را از طریق اخلاق خوب به آنها نشان داده و آنها را تحت تاثیر قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: حضرت آیت الله سیستانی همچنین گفتند از مردم پاکستان می خواهم که مداخله های بیگانه در امور سیاسی کشور خود را با بصیرت شناسایی کنند و در انجام کارها مراقب باشند و از توطئه خارجی همه وقت آگاه باشند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در پایان گفتند دعاهای من همیشه برای مؤمنان پاکستان بوده است و آرزو می کنم با وحدت زندگی کنند و اتحاد را شیوه زندگی خود قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha