پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در حوادث عراق، بعثی ها و بعضی از شیعیانی که منسوب به کشور های غربی هستند و اسم شیعه را یدک می کشند درصددند که القاء کنند ایران در مسائل داخلی آنها مداخله می کند، این موضوع خلاف واقع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نماز جمعه همدان، با دعوت به رعایت تقوا، گفت: آن چیزی که بین امام و امت فاصله ایجاد می کند، معصیت است و راه مقابله با آن رعایت تقوا است.

وی با اشاره به غیبت صغری حضرت حجت(عج)، یادآور شد: این غیبت زمینه سازی برای شروع غیبت کبری بود، اما آن چیزی که در دروان غیبت مهم است، مرجع پاسخگویی به شبهات و نیازهای مردم است..

امام جمعه همدان افزود: در رویات بیان شده که حضرت مهدی(عج) فرموده اند در اتفاقاتی که در جامعه می افتد به راویان احادیث مراجع کنید و امروز این مهم در لسان و ادبیات عرفی ما به عنوان ولی فقیه مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که مجتهدان بزرگوار و ولی فقیه اهل هوا پرستی نیستند، ابراز داشت: امروز بعد از ۴۰ سال آنچه توانسته جمهوری اسلامی را حفظ کند، ولایت بوده است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ یادآور شد: در سال ۸۸  آن کسی که از رای مردم دفاع کرد، ولی فقیه بود و امروز بعد از ده سال هیچ سندی بر تقلب وجود ندارد و صراحتا هم بعضی از آنها گفتند که تقلبی نبوده البته شاید تخلفاتی بوده است، اما تقلب خیر.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که در دولت فعلی نیز کسی که از رأی مردم حمایت کرد نیز ولی فقیه بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت باید به مسائل اصلی بپردازد و نباید به مسائل حاشیه ای برود.

وی در ادامه به تشریح اتفاقات رخ داده در عراق و لبنان پرداخت و گفت: در حوادث عراق، بعثی ها و بعضی از شیعیانی که منسوب به کشور های غربی هستند و اسم شیعه را یدک می کشند درصددند که القاء کنند ایران در مسائل داخلی آنها مداخله می کند. این موضوع خلاف واقع است، چرا که عراق قانون و ساختار قانونی دارد و مردم عراق باید خودشان با روند قانونی مشکلاتشان را حل کنند و امیدواریم کسانی که غرب زده اند نتوانند کاری انجام دهند.

امام جمعه همدان در ادامه، برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان را فرصتی برای استان دانست و گفت: توجه به محتوای تئاترها و رعایت شئونات اسلامی در طول برگزاری جشنواره نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شروع هفته وحدت حرکت بر مسیر مشترکات را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: ایجاد اختلاف، برخلاف شرع و آموزه های امام صادق است و همه باید این موضوع را رعایت کنند.

امام جمعه همدان در پایان با تسلیت به هموطنان زلزله زده آذربایجان شرقی، خواستار رسیدگی جدی به وضعیت زلزله زدگان شد.

 انتهای پیام         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha