جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی نام حضرت خدیجه(س) را سُرورآور و مایه مباهات دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود «خدای متعال محبت حضرت خدیجه(س) را در دل من قرار داده و من دوستداران حضرت را دوست دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، کارشناس امور دینی و مسئول مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) امشب 17 آبان 98 در جشن برترین انتخاب؛ ششمین اجتماع بزرگ یاوران ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) که در سالن فرهنگی ورزشی خانه مهندس پردیسان قم برگزار شد، بیان کرد: نام حضرت خدیجه(س) سرورآور است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود «خدای متعال رزق و روزی من کرده که محبت حضرت خدیجه(س) در دل من قرار گرفته و من دوستداران حضرت خدیجه(س) را دوست دارم».

این کارشناس دینی با تأکید بر این که باید سعی کنیم نام، یاد، اخلاق و سیره حضرت خدیجه(س) همیشه زنده بماند، ادامه داد: ایثار، گذشت و حمایت مادی و معنوی بانو خدیجه(س) از پیامبر و دین الهی باید الگوی ما در زندگی قرار بگیرد.

وی نام حضرت خدیجه(س) را مایه مباهات خداوند دانست و خاطرنشان کرد: مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) نیز با عنایت حضرت و با هدف حمایت از گرفتاران، سیل زده ها، زلزله زدگان، کمک به محرومان، قربانی کردن و اطعام ایتام راه اندازی شده است و تاکنون بیش از 100 هزار زائراولی را به قم، مشهد و کربلا اعزام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که اضحک(شادی) در قرآن مقدم بر ابکی(غم) آمده است، گفت: شادی در زندگی ما عمیق و عجین است و حتی در بهشت هم وجود دارد ولی غم و اندوه کوتاه و مقطعی است.

وی اظهار داشت: ما باید همان گونه که برنامه های عزاداری را با شور و عظمت برگزار می کنیم، برنامه های شاد را نیز با شکوه برگزار کنیم و کیفیت و کمیت جشن ها را بالا ببریم و توجه ویژه ای به شادی و جشن داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که نام اهل بیت(ع) دارای نورانیت و عظمت است، افزود: ذکر اهل بیت(ع) دل را جلا می دهد و بسیاری از مشکلات فکری و روحی ما را برطرف می کند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha