شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار مسئولان دانشگاه فرهنگیان با امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: مرکز ثقلی که باید برای تربیت نسل جدید بر روی آن مانور داد، آموزش و پرورش است و قطعا اگر در آن خوب عمل کنیم نسلی موفق، انقلابی و مومن را در آینده خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان همدان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقطه استراتژیک در عرصه تربیتی است اظهار داشت: یکی از حساس ترین نقاط تربیتی کشور که وظیفه تربیت نسل آینده را بر دوش دارد اموزش و پورش است.

وی افزود: از آن جایی که تربیت از همین جا شروع می شود بنابراین تربیت نسل آینده را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و این که همه کار ها را در دانشگاه انجام دهیم دیر است.

امام جمعه همدان با بیان این که بچه ها امروز در فضای مجازی تربیت می شوند خاطر نشان کرد: آمار هایی از بلوغ بچه ها در سنین یازده سالگی وجود دارد که این امر طبیعی نیست و اگر انجام کارهای تربیتی را برای بیست سال آینده بگذاریم بسیار دیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مرکز ثقلی که باید برای تربیت نسل جدید بر روی آن مانور داد، آموزش و پرورش است و قطعا اگر در آن خوب عمل کنیم نسلی موفق، انقلابی، مومن و پای کار را در آینده خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان معلمان را اساسی ترین محور در تربیت فرزندان دانست و گفت: معلمان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده حرفشان واقعا اثر گذار است به همین دلیل معلمان را انسان ساز می نامند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان که وظیفه آموزش این انسان سازان را بر عهده دارد باید در امر جذب نیروها و معلمان خود حساسیت بالایی را مد نظر داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که غالب معلم های ما هم موفق هستند و هم متدین ابراز داشت: این مطلب که امروز جامعه ما جامعه ای باز است و تربیت دست یک نفر نیست موضوع درستی است اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که عملکرد دانش آموزان انعکاس رفتار معلمان است.

وی با بیان این که بنده نکته های تربیتی معلمان دوره راهنمایی و دبیرستان خود را به خوبی به یاد دارم اظهار داشت: حرف یک معلم ریاضی نیز می تواند تاثیر بالایی بر روی دانش آموزان بگذارد.

امام جمعه همدان معلمی را یک هنر عنوان کرد و گفت: معلمان باید مربی گری را بلد باشند و بتوانند نسلی موفق را تربیت و تحویل جامعه دهند و این بسیار مهم است.

وی دانشگاه فرهنگیان را بستری مناسب برای تربیت معلمان معرفی کرد و گفت: هر چه برای این کار هزینه کنیم واقعا ارزشمند است، چرا که اگر ده نفر معلم خوب در این دانشگاه تربیت شوند همانند آن است که هزار نفر را تربیت کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تاکید کرد: خوب است که معلمان برای ورود به آموزش و پرورش تنها از این فیلتر ورود کنند تا تربیت های مورد نیاز را فرا گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha