چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/مولوی فاروقی شهادت مسلمانان در زندان های رژیم صهیونیستی تاسف بار دانست و گفت: امروز بسیاری از مسلمانان در زندان‌های رژیم صهیونیستی و زیر شکنجه دشمنان به شهادت می‌رسند و این نشان از ضعف و ناتوانی مسلمانان است، که با یکدیگر وحدت یکپارچه ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در جشن آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، گفت: در گذشته‌ها مسلمان در هر نقطه‌ای از جهان که قدم می‌گذاشت عزیز بود و کسی جرات توهین و تجاوز به آن نداشت.

وی، شهادت مسلمانان در زندان های رژیم صهیونیستی را تاسف بار دانست و ادامه داد: اما امروز بسیاری از مسلمانان در زندان‌های رژیم صهیونیستی و زیر شکنجه دشمنان به شهادت می‌رسند و این نشان از ضعف و ناتوانی مسلمانان است، که با یکدیگر وحدت یکپارچه ندارند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه خداوند در قرآن وعده پیروزی به مسلمین داده است، تصریح کرد: خداوند در قرآن وعده عزت و پیروزی و سربلندی را به مسلمانان داده، که وعده خدا نیز حق است و حق در همه جا پیروز است.

تمام اختلافات در شرق و غرب هیچ سودی ندارد و این اختلاف و تفرقه به نفع هیچ ملتی نیست

مولوی فاروقی با بیان اینکه با توجه به قرآن خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد، خاطرنشان کرد : خدا در قرآن فرموده است که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، تا زمانی که خود آنها در رفتار، کردار و گفتارشان دگرگونی و تغییر ایجاد کنند و این وعده خدا نیز تحقق یافته است و در بعضی مسلمانان در عمل، رفتار و گفتار تغییراتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های ضعف و ناتوانی مسلمان گناه و معصیت است و تمام اختلافات در شرق و غرب هیچ سودی ندارد و این اختلاف و تفرقه به نفع هیچ ملتی نیست.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به حربه های دشمن برای ایجاد نفاق و نابودی مسلمانان عنوان کرد: دشمنان برای نابودی مسلمانان و برای از بین بردن اسلام تمام تلاش خود را بکار گرفته اند و پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: زمانی فرا می‌رسد، که تمام ملت‌های کفر برای نابودی شما مسلمانان یکدیگر را دعوت می‌کنند.

کفار برای نابودی مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند

مولوی فاروقی با اشاره به اینکه کفار برای نابودی مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، تاکید کرد: دشمن برای نابودی و از بین بردن اسلام کمر همت را بسته است اما دشمن از ملت ایران و جامعه اسلامی نیز ترس و هراس دارد.

وی افزود: متاسفانه امروز  در جهان اسلام با پول‌های کثیف برادران خود را می‌کشند و به دلیل حب دنیا دروغ می‌گویند و اختلاف می‌اندازند و خیانت می‌کنند و رحم به دیگران ندارند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ایجاد وحدت واقعی را نیازمند راهکارهای عملی دانست و گفت: اگر راهکار های عملی نباشد، آن وحدت که در قرآن گفته شده تحقق نمی‌یابد و باید اختلاف در میان مسلمانان کنار گذاشته شود.

مولوی فاروقی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند با کسانی که سبب تفرقه و اختلاف در جامعه می‌شوند قاطعانه برخورد کنند، بیان کرد: یکی از راه‌های‌ وحدت و انسجام مسلمانان این است که با افراد تفرقه افکن قاطعیت برخورد شود و تا امروز نیز یکی از حربه‌های دشمنان علیه مسلمانان تفرقه افکنی بوده است.

وی، پیروزی و عزت مسلمانان را در گرو وحدت و انسجام دانست، تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) بهترین الگو برای مسلمانان هستند و نباید مسلمانان به مقدسات یکدیگر توهین کنند.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha