پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اتحاد شیعه و اهل‌سنت به معنای عقب‌نشینی از اصول و اعتقادات نیست بلکه به معنای تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات یکدیگر است هر چند مباحثه و نقد نظریات یکدیگر در کمال احترام و به‌دور از اهانت نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،   حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت طی سخنانی اظهار کرد: نگاه قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) به وحدت یک نگاه کاربردی است و موجب می‌شود زندگی انسان الگویی قرآنی و رضایت‌آمیز داشته باشد.

وی افزود: توصیه اول قرآن کریم در این مورد ، وحدت جامعه ایمانی است و تاکید شده که مؤمنان با یکدیگر برادر هستند و باید در زندگی به یکدیگر نگاه برادری و حسن ظن داشته و از سوء ظن دوری کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در جامعه ایمانی، تجسس، غیبت، تهمت، افترا، سوء ظن و غیره ممنوع است و باید مؤمنان در عین وجود اختلاف سلیقه و نظریات متفاوت با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و جناح‌ها و احزاب مختلف یکدیگر را متهم نکنند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نرمخویی و حسن خلق در تحلیل و نقد نظریه‌های مختلف موجب اتحاد، همدلی و قبول کاستی‌ها و ضعف‌ها توسط طرف مقابل می‌شود.

وی افزود: تذکرات سیاسی و اخلاقی باید بدون تحقیر و بی‌آبرو کردن احزاب و جناح‌ها دنبال شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: توصیه دوم قرآن کریم، وحدت در جوامع اسلامی و تمسک جستن به ریسمان محکم الهی و دوری از تفرقه در میان جوامع و امت‌های اسلامی است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا یادآورشد: اتحاد نداشتن مسلمانان جهان و وجود تفرقه موجب می‌شود جامعه اسلامی شکل نگیرد و مستکبران با سوء استفاده از این تفرقه بتوانند بر مسلمانان جهان حکومت کنند و هر کشور اسلامی را به شیوه‌ای غارت و ساکنانش را به قتل برسانند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: معنای اتحاد شیعه و اهل‌سنت به معنای عقب‌نشینی از اصول و اعتقادات نیست بلکه به معنای تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات یکدیگر در عین حال مباحثه و نقد نظریات با کمال احترام و به دور از اهانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: اگر شیعه و سنی با یکدیگر اختلاف داشته باشند و به صورت مستمر به این اختلافات دامن بزنند دشمن سوء استفاده می‌کند هر چند این وحدت منافاتی با برائت ندارد.

وی تاکید کرد: توصیه سوم قرآن کریم، وحدت با موحدان عالم و وحدت در جامعه توحیدی است چراکه دین اسلام دین رحمت، جذب، محبت، تالیف قلوب، معرفت و همدلی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: مناظره و مباحثه با ادیان دیگر در کمال احترام و با استدلال و منطق به دور از تعصب و لجاجت و اهانت، با خوش رفتاری و نرم‌خویی از توصیه‌های قرآن کریم است اما اگر فردی بخواهد در مقابل حرکت امت اسلام همانند غده سرطانی ظاهر شود، با شدت و قوت با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha