سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ مورد وقف در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد از ثبت ۵۶ موقوفه از ابتدای امسال تاکنون در لرستان خبر داد و گفت: میزان سهمیه وقف در  استان تا پایان امسال ۵۰ مورد اعلام شده بود که ثبت ۵۶ وقف تا الان، نشان از همت واقفان خیراندیش به سنت حسنه وقف دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر موقوفات ثبت شده در استان لرستان موقوفات انتفاعی است، بیان داشت: از تعداد ۵۶ مورد وقف ثبت شده سال جاری تنها ۵ مورد منفعتی و درآمد زا برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، بیشترین وقف را در حوزه مساجد و حسینیه ها برشمرد و خاطر نشان کرد: امید می رود با همت مبلغان و فعالان رسانه ای وقف های متناسب با نیاز جامعه بویژه وقف های حوزوی و قرآنی نیز به ثبت برسد.

حجت الاسلام عباس زاده بر فرهنگ سازی و تبلیغ وقف مشارکتی در شهرها  و مناطق مختلف تاکید کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی و تبیین آثار وقف مشارکتی واقفان را به صورت دسته جمعی در حد وسع مالی و معنوی برای موقوفات مشارکتی ترغیب کنیم.

وی از اجرای برنامه های هفته وحدت به همت مبلغان در بقاع متبرکه و امامزادگان استان لرستان خبر داد و گفت: برنامه های هفته وحدت با محوریت انسجام و همبستگی مسلمانان جهان برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام  برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان یادآور شد: برنامه  های هفته وحدت در بیش از ۱۵بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد و در سایر امامزادگان نیز برنامه های تبلیغی و فرهنگی برای زائران برگزار می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha