جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، تفرقه و دودستگی را یکی از مهم ترین مشکلات امروز جهان اسلام دانست و تصریح کرد: علمای اسلام با تبیین مسأله وحدت در شرایط امروز، امت اسلامی را به سمت وحدت پایدار هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران، امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی، با تبریک ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت، ملت بزرگ ایران را نماد و الگوی همبستگی در جهان معرفی کرد.

وی با بیان این که ملت ایران در چهل سال اخیر همواره با عمل به معارف ناب الهی در مسیر وحدت و همبستگی گام برداشته اند، افزود: وحدت ملی، رمز پیروزی های چهل ساله ملت بزرگ ایران علیرغم توطئه ها و نقشه های دشمنان بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار وحدت و همبستگی در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر همه کشورهای اسلامی به اصول وحدت و برادری پایبند باشند شاهد جهانی شدن اسلام ناب خواهیم بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، تفرقه و دودستگی را یکی از مهم ترین مشکلات امروز جهان اسلام دانست و تصریح کرد: علمای دین باید با تبیین مسأله وحدت در شرایط امروز، امت اسلامی را به سمت وحدت پایدار هدایت کنند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که متأسفانه امروز سران برخی کشورهای اسلامی خود به عامل تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تبدیل شده اند، بیان داشت: تفرقه میان امت اسلامی سم مهلکی است که متأسفانه امروز جهان اسلام با آن مواجه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب، ایران اسلامی از یک وحدت پایدار برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیروان ادیان و مذاهب مختلفی در کشورمان زیست مسالمت آمیز دارند و شیعه و سنی برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن مشترک همه کشورهای اسلامی معرفی کرد و گفت: برای نظام های سلطه گر شیعه و سنی فرقی ندارند بلکه نقشه و توطئه آنها ضربه زدن به اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که با وحدت و همبستگی می توان از همه مشکلات و بحران ها به راحتی عبور کرد، افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف این گونه نقش آفرینی می کند به دلیل وحدت این ملت زیر سایه و چتر ولایت فقیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تبعیت از ولی امر مسلمین جهان را مهم ترین راه تداوم پیروزی های ملت ایران دانست و گفت: رهنمودهای ولی فقیه در چهاردهه اخیر عامل برون رفت کشور از مشکلات و بحران های داخلی و خارجی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha