شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی با موضوع «نفوذ» در مدرسه علمیه معصومیه

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن خواب‌های شومی برای قم به عنوان مرکز ایدئولوژی انقلاب اسلامی دیده است، عنوان کرد: مگر می‌شود بدون حمایت و پشتیبانی ساختارهای نظام جریان نفوذ کار خود را پیش ببرد؟.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بصیرتی «نفوذ و اخلال در دستگاه محاسباتی مسئولان و مراکز تصمیم ساز» که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، مسأله کارآمدی نظام ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از شبهات بزرگ و شبهات کلیدی که نتیجه حوزه عملکرد نفوذ در این مقطع از تاریخ اسلام و انقلاب ما در جامعه مطرح می‌شود، شبهه کارآمدی نظام ولایت فقیه و مصداق آن رهبری در اداره کشور و حل معضلات نظام و گرفتاری‌های مردم است.

وی ادامه داد: مشکلات موجود بر جامعه تحمیل شد تا شبهه مذکور در میان مردم پدید آید و ملت در برابر مشکلات همواره سؤال کنند که رهبری کجا است و چرا با مفسدان برخورد نمی‌کند؟.

کریمی قدوسی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) پیرامون عملکرد سیاسی و مبارزاتی پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: دوره بعد از حضرت امام(ره) به تعبیر رهبری، دوره نهج البلاغه است، چرا که امروز برخی سابقه داران پایه ریزی انقلاب اسلامی از مسیر منحرف شده و در برابر رهبر معظم انقلاب ایستادگی می‌کنند؛ این در حالی است که این نوع مشکلات در دوران امام راحل وجود نداشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طی 30 سال زعامت رهبر معظم انقلاب سه جنبش فتنه، مذاکره و نفوذ برای براندازی نظام اسلامی به وجود آمد. یکی از این جنبش‌ها موضوع مشهد در حدود 25 سال گذشته بود که رهبر معظم انقلاب در آن جریان فرمودند «اگر انقلاب 20 ضربه نیاز داشت برای از بین رفتن، یکی از ضرباتش همین بود که در مشهد اتفاق افتاد».

کریمی قدوسی با بیان اینکه مسأله مذاکره امتداد همان فتنه‌های بدخواهان برای براندازی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: آنچه به نام مذاکره  رخ داد، ظاهرش هسته‌ای بود، اما لایه‌های پنهانش تضعیف رهبری از طریق ایجاد مشکلات برای مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به زمین گذاشتن امور اجرایی و کشور را قفل کردن در حوزه نفوذ ابزارهای بسیار متنوع و گسترده ای دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد مذاکره بلاتکلیفی مردم در حوزه‌هایی همچون فرهنگ، معیشت، سیاست و واردات و صادرات است، بیان کرد: هدف اصلی مذاکره چرخاندن چرخ سانتریفیوژ و چرخه تولید در کشور نبود، بلکه هدف آن خواباندن و تعطیل کردن چرخه تولید در کشور بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افراد نفوذی تیم مذاکره همانند دری اصفهانی تأکید کرد: برخی مسئولان مسائل مختلف را از مردم پنهان می‌کنند، اما اطلاعات مهم را از طرف مذاکره مخفی نمی کنند؛ دری اصفهانی در خصوصی ترین جلسات اقتصادی کشور حضور داشت و اطلاعات را برای دشمن در لندن ارسال می‌کرد و همین موضوع سبب شد تا تحریم‌های ظالمانه بر مردم تحمیل شود.

وی با بیان اینکه امروز هنوز هم برخی درصدد رساندن قیمت دلار به 30 هزار تومان هستند، ابراز کرد: در جریان پخش مستند اعترافات دری اصفهانی در صحن مجلس حدود 30 نفر از دانه درشت‌ها همه کاری کردند تا بنده را محکوم به افشای اطلاعات محرمانه کنند؛ این در حالی است که پخش این مستند حدود یک سال پس از صدور حکم قطعی دری اصفهانی صورت گرفت.

کریمی قدوسی با اشاره به شبکه آمدنیوز و نقش آفرینی و تبلیغات برخی کانال‌های تلگرامی در انتخابات 96 برای رأی آوردن بیان کرد: درصدد جمع کردن کانال‌های مهم تلگرام برآمدند و توانستند 15 میلیون نفر را از این طریق بخرند. همچنین به دهیاری‌ها و استانداری‌ها نیز مبلغ‌های 10 میلیون تومانی قرض الحسنه دادند؛ در جریان انتخابات 96 شکست به صورت ناجوانمردانه بر آقای رئیسی تحمیل شد، زیرا طرف مقابل توانست با سرور تلگرام توافق انعقاد کرده و به صفحات برخی افراد دست پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمن خواب‌های شومی برای قم به عنوان مرکز ایدئولوژی انقلاب اسلامی دیده است، عنوان کرد: مگر می‌شود بدون حمایت و پشتیبانی ساختارهای نظام جریان نفوذ کار خود را پیش ببرد؟.

وی با تأکید بر اینکه هنر ولایت و نظام امامت، ایستادگی در برابر دشمنی‌های پیچیده ای است که از سوی استعمار و استکبار ایجاد می‌شود، گفت: مقام ولایت به خوبی توانست حربه‌های سه گانه فتنه، مذاکره و نفوذ را با راهبرد آرامش و صبر خنثی کند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه امروز دشمنان داخلی و خارجی مظاهر اقتدار ملت را نشانه گرفته اند، تصریح کرد: مظاهر اقتدار ملت عبارت از رهبری، ولایت، سازمان اطلاعات سپاه،  بسیج و بدنه وزارت اطلاعات است؛ امروز مقابله با نفوذ همان جهاد کبیر است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نسبت به واقعیت‌ها آگاه شده اند، موضوع جاسوسی کاوه مدنی در حوزه آب را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: این شخص با حمایت برخی مسئولان توانست اتاق فکر حوزه آب کشور را در دست بگیرد و بسیاری از مشکلات امروز در زمینه سیل و سدسازی از پیامدهای عملکرد این فرد نفوذی است.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور دیروز مردم را به وحدت دعوت می‌کرد یا به دنبال دو قطبی بود؟ از قوه قضاییه می‌خواهیم پرونده اسماعیل سماوی و مجید عمرانی‌ را باز کند تا بسیاری از حوزه‌ها روشن شود؛ امروز اوضاع به سرعت به نفع جریان انقلابی در حال به پیش رفتن است.

کریمی قدوسی در ادامه به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و با بیان اینکه مجلس را ولایتمدار نمی دانم، افزود: از مجلس موجود 40 یا 50 نفر به مجلس بعدی راه پیدا کنند و بقیه راه پیدا نخواهند کرد و جریان انقلابی باید کار کند تا پیروز میدان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آقای رئیسی همه عزم خود را برای مبارزه با فساد جزم کرده است و در برخورد با فساد ملاحظه هیچ جناح و گروهی را نخواهد کرد؛ نظام ولایی جلوی همه مفسدان را خواهد گرفت و اموال غارت برده شده را به بیت المل بازمی‌گرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز جوانان باید در چارچوب اخلاق و به صورت مستند مبارزه و مطالبه گری داشته باشند، عنوان کرد: باید به اصول انقلاب عمل کرد و باید دانست که مهم ترین اصل انقلاب، مبارزه است؛ مبارزه کردن و مطالبه گری داشتن در چارچوب اخلاق و به صورت مستدل و مستند بدون شک جلوی دوقطبی سازی در جامعه را می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه جلوگیری از فرقه سازی و حفظ وحدت از وظایف مقام ولایت است، دستگیری روح الله زم را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگیری روح الله زم می‌تواند انقلاب سوم باشد، زیرا با باز شدن این پرونده کار دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی تکمیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ... IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    0 0
    مردم مظلوم و شهیدپرور
  • رضا مشهدی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    با سلام از خبرگزاری حوزه بابت نشر مطالب انقلابی تشکر می کنم به نظر می رسد اطلاع رسانی و تحلیل اتفاقات سیاسی و موضع گیری های مسئولان نسبت به حوزه علمیه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهید بهتر باشد. برخی از اساتید فرصت مطالعات سیاسی را ندارند و شما با تدارک یک بسته سیاسی هفته یا ماه می توانید افق دید آنان را نسبت به جریانات روشن تر کنید.