جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تأسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، فتاوای راهگشای رهبری در راه وحدت مسلمانان، پیشتازی ایران انقلابی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه جنبش‌هایی چون حماس و جهاد اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین و پایداری بر سر این آرمان، بهترین گواه بر صداقت امام جامعه و مردم ما بر شعار وحدت مسلمانان به یک عنوان راهبرد اساسی است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، به تبیین اهمیت این موضوع از منظر امامین انقلاب پرداخت و اظهار کرد: امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر اساس برداشت زلال و ناب از دین و آموزه‌های وحیانی و سیره معصومین، وحدت مسلمانان را یک استراتژی و راهبرد همیشگی می‌دانند نه یک تاکتیک و راهکار مصلحتی و مقطعی.

وی افزود: امامین انقلاب هم بر اساس منطق اسلام ناب محمدی و هم بر مبنای شرایط زمان و زمانه با درک عمیق از اهداف تقابل دشمن که اساس اسلام را هدف گرفته و کمر به محو اصل اسلام بسته‌اند، موضوع وحدت را همواره مطرح کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: امام راحل و امام خامنه‌ای در طول این چهار دهه هفته وحدت را با محوریت شخصیت اول جهان هستی حضرت محمد (ص) به عنوان نماد این جریان مستمر و تاریخ‌ساز و دشمن سوز مطرح کرده و پی گرفته‌اند.

وی افزود: در این راستا امام خامنه‌ای در فرازی از سخنانشان فرموده‌اند: وحدت مسلمانان یک شعار درست و ضروری است. من از قدیم این اعتقاد و تفکر را داشته و دارم، و آن را یک مسئله استراتژیک می‌دانم، ما با این انگیزه صحیح وحدت مسلمانان را در جمهوری اسلامی یک مسئله اساسی قرار دادیم.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امام خامنه‌ای رهبر مصلح جهان اسلام هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به خاطر فکر و اندیشه بلند خود از سال‌های جوانی و قبل از انقلاب یکی از عالمان مطرح در ایران اسلامی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان پس از امام راحل پرچم‌دار وحدت مسلمانان هستند، افزود: تأسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و فتاوای راهگشای ایشان در راه وحدت مسلمانان، همچنین پیشتازی ایران انقلابی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه جنبش‌هایی چون حماس و جهاد اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین و پایداری بر سر این آرمان، بهترین گواه بر صداقت امام جامعه و مردم ما بر شعار وحدت مسلمانان به یک عنوان راهبرد اساسی است.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با گفتمان سازی و راهبری گفتمانی رهبر انقلاب اسلامی درزمینهٔ وحدت است که یکی از پایه‌های بنیان جنگ هویتی علیه اسلام فرو ریخته و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشته است.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۳۶ هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha