پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: در افتتاحیه همایش معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه مازندران سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی نشست معاونان تهذیب سراسر کشور در استان، گفت: این نشست از فردا و به مدت دو روز به میزبانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در این نشست معاونان تهذیب 31 استان کشور حضور دارند، افزود: در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه مازندران سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این نشست ضمن بررسی وضعیت فعلی مباحث تهذیبی مدارس علمیه کشور، پیرامون تقویت این برنامه‌ها نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌های قرآنی مدارس علمیه و همچنین طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری در این نشست دو روزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که تقویت برنامه های تهذیبی مدارس علمیه سراسر کشور یکی از مهم ترین اهداف برگزاری چنین نشست های مشترکی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک عزم جدی در سطح مدیران حوزه به منظور تقویت این برنامه ها در سطح حوزه های علمیه کشور وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف حوزه های علمیه تربیت طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: رسیدن به امر نیازمند اجرای کامل و دقیق برنامه های تهذیبی و تربیتی در سطح مدارس علمیه است.

حجت الاسلام طبرسی به طرح جامع تربیتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه اشاره کرد و آن را سندی بالادستی به منظور تقویت برنامه های تهذیبی، اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه دانست و گفت: همه بخش های مدارس علمیه باید برنامه های فرهنگی، تربیتی و اخلاقی خود را با این طرح جامع منطبق کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از انسجام برنامه های تربیتی، اخلاقی و تهذیبی پس از اجرای مناسب طرح جامع تربیتی در سطح حوزه های علمیه خبر داد و افزود: تا پیش از این برنامه های تربیتی و اخلاقی مدارس علمیه بدون انسجام و هدف گذاری مشخصی پیگیری می شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق و تربیت یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است، گفت: در تحقق عملی این امر مهم همه بخش های حوزه باید متحد و هم نظر باشند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات امروز جامعه اسلامی بی اخلاقی است، افزود: خوشبختانه به برکت توجه مدیران و دلسوزان نظام دینی، حوزه در مسأله اخلاق سرآمد همه مراکز علمی و آموزشی است.

انتهای پیام
  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha