جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه درباره شناخت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) کوتاهی کرده‌ایم، گفت: ما آن‌قدر که مباحث فقهی و احکامی را بررسی می‌کنیم به مسائل مربوط به توحید و نبوت که روایات بسیاری درباره آنها داریم توجه نمی‌کنیم و آنها را به حاشیه برده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد امشب در آیین رونمایی از چهار اثر بنیاد فرهنگی امامت در سالن همایش این بنیاد در قم گفت: صلوات بهترین توسل کوتاه به اهل بیت(ع) است و تعبیرهایی که برای صلوات آمده برای هیچ ذکری نیامده است.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که یک صلوات با اخلاص و توجه بفرستد خداوند هزار صلوات با هزار صف از ملائکه برای او می‌فرستند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند ذرات عالم به تبعیت از خدا و ملائکه دعا می‌کنند و درود می‌فرستند به کسی که صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال 17 ربیع زیارت امیرالمؤمنین در نجف است، گفت: محال است کسی به‌جز از طریق امام علی(ع) به وجود پیامبر(ص) پی ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تصریح کرد: در حدیث متواتر آمده است کسی به شهر علم پیامبر(ص) محال است دست یابد به‌جز از طریق امام علی(ع).

وی با بیان اینکه درباره شناخت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) کوتاهی کرده‌ایم، گفت: ما آن‌قدر که مباحث فقهی و احکامی را بررسی می‌کنیم به مسائل مربوط به توحید و نبوت که روایات بسیاری درباره آنها داریم توجه نمی‌کنیم و آنها را به حاشیه برده‌ایم.

سخنران این همایش بیان کرد: در شناخت عظمت پیامبر(ص) خوب کار نکرده و عظمت آن را درک نکرده‌ایم و درباره این مباحث در حوزه کم کاری شده است.

وی به برخی معجزات زمان ولادت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) که به دنیا آمدند بت‌ها شکسته شدند که نشان می‌دهد پیامبر(ص) رحمتی برای عالم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: همه انبیا و انسان‌های برجسته عالم دست نشانده و جیره‌خوار پیامبر اسلام(ص) هستند و در عظمت پیامبر(ص) همین بس است که قرآنی آورده که کسی نمی‌تواند مانند آن را بیاورد.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین معجزات پیامبر(ص) تربیت شاگردی مانند امیرالمؤمنین(ع) است.

این کارشناس مذهبی افزود: پیامبر(ص) فرمودند یک ضربت امیرالمؤمنین(ع) از عبادت جن و انس بالاتر است پس کسی که یک فعلش از عبادت جن و انس بالاتر باشد قطعاً خودش نیز از آنها بالاتر است.

وی گفت: ما در امر ولایت کوتاهی کرده‌ایم و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم چون حق اهل‌بیت(ع) را ادا نکرده‌ایم؛ ما تنها به فروعات و احکام توجه کرده‌ایم، این موارد سر جای خود مهم هستند ولی نباید اصل مطلب را کمرنگ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پایان تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم باید رفتارمان مصداق رفتار پیامبر(ص) باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha