سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میلاد امام صادق

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مختاری تصریح کرد: امام صادق علیه السلام محور وحدت به لحاظ علمی در میان تمام مذاهب هستند و دانشگاه مذاهب اسلامی با تاسی از سیره آن حضرت تاسیس شده است.

حجت السلام والمسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت ولادت صادق آل محمد(ص) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: امام صادق علیه السلام محور وحدت به لحاظ علمی در میان تمام مذاهب هستند و دانشگاه مذاهب اسلامی با تاسی از سیره حضرت تاسیس شده است.

وی در خصوص فعالیت های علمی دانشگاه مذاهب اسلامی که به تاسی از سیره امام صادق علیه السلام در ایجاد وحدت بین المذاهب انجام داده است، بیان داشت: مطالعات متقارن و تطبیقی در فقه حنفی، شافعی و امامیه و موضوعاتی از این دست را باید از دست آوردهای دانشگاه مذاهب بدانیم.

مختاری  با تاکید بر این که مذاهب اسلامی برای ایجاد بستر های تعامل و گفتگو تلاش کنند، اظهار کرد: هر یک از مذاهب باید مراکز علمی و دانشگاهی راه اندازی کنند و از ظرفیت های مذهبی خود در جهت ایجاد تعامل و پیشبرد دین مبین اسلام در سطح جهان استفاده کند و نتیجه این کار وحدت آفرینی به لحاظ اجتماعی و کاربردی و تقویت اسلام در برابر استکبار خواهد شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: در هر سطحی باید عالمانه با رویدادها برخورد کرد و نباید برخورد احساسی داشت. لذا عالمان باید به تاسی از امام صادق علیه السلام برای رفع اختلاف هایی که در میان مذاهب اسلامی و بین مسلمانان ایجاد می شود، تلاش کنند.

وی در پایان تاکید کرد: علمای مذاهب با پند و اندرز، وعظ و خطابه توام با منطق، استدالال و عقلانیت، مسیر را نشان دهند و تبعات منفی اختلاف و تفرقه را گوشزد کنند و اِن شاءالله نتیجه این اقدام، تشکیل امت واحده اسلامی و جامعه موعود و تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha