پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) رحمتی برای همه عالم ها و رحمة العالمین است، گفت: خداوند متعال آیه و موجود و مخلوقی بالاتر پیامبر خدا(ص) خلق نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در آیین گرامیداشت میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، به میزبانی مهدیه بزرگ سمنان، با تاکید بر مداومت بر صلوات اظهار داشت: مرحوم آیت الله بهجت(ره) یک شخصیت برجسته ای بود که غیر از فقاهت و اجتهاد، یک شخصیت اهل سلوک و کرامت و معرفت بود؛ در یک روز از ایام پس از اتمام درس یک روحانی و شاگرد و طلبه ای محضر ایشان آمدند و گفتند ما میخواهیم انسان شویم و به سیر سلوک برسیم؛ ایشان فرمودند باید کاری کنید که محبت خدا در دل شما جا باز کند، در واقع انسان عاشق خستگی ندارد و خودش نماز می‌خواند و سراغ خدا می رود، انسان عاشق گرما و سرما و خستگی برایش ندارد؛ گمشده ما عشق و محبت است، آیت الله بهجت فرمود باید عاشق خدا شوید؛ پرسیدند راه عاشقی و راه عاشق شدن چیست؟ آیت الله بهجت گفت: اگر می‌خواهید محبت خدا در دل شما بیایید زیاد صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بفرستید.

این کارشناس مسائل مذهبی با سفارش بر مداومت بر صلوات تصریح کرد: آیت الله بهجت فرمودند که گشتیم و گشتیم ذکری بالاتر از صلوات بر محمد و آل محمد پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه عظمت و شخصیت متولد شده «حضرت محمد(ص)» را متوجه نمی‌شویم و درک نمی‌کنیم، افزود: اعمال ۱۷ ربیع در مفاتیح الجنان یکی از آن زیارت حضرت امیر(ع) برای روز ولادت است زیرا راه ورود به سیره پیامبر(ص) و رسیدن به روح و جان و معارف محال است مگر از طریق اهل بیت و امام علی(ع).

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: در دعای ندبه در مقام امیرالمومنین می خوانیم «وَ سَدَّ الْأَبْوَابَ‌ إِلَّا بَابَه» و پیامبر(ص) نیز فرمودند «أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْیَأْتِ الْبَابَ»؛ من شهر علمم و علی باب آن است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) نفس و روح و جان پیامبراکرم(ص) است، گفت: مهم ترین آیه در عظمت امام علی(ع) آیه مباهله است و راه نزدیکی به شخصیت اول عالم پیامبر(ص) از طریق اهل بیت(ع) است و همه امامان ما نور و شعاع پیامبر اکرم(ص) هستند.

این کارشناس رسانه ملی با اشاره به همزمانی سخن گفتن‌ میلیون ها نفر از انسان ها در حرم های اهل بیت(ع) با آنان و امام رضا(ع) افزود: امام انسان کامل است و ذرات وجود عالم به برکت امام و نفس ما به برکت امام است و امیرالمومنین(ع) می فرماید «ما و اهل بیت(ع) هرچه داریم از پیامبراکرم(ص) است».

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) رحمتی برای همه عالم ها و رحمة العالمین است، گفت: خداوند متعال آیه و موجود و مخلوقی بالاتر پیامبر خدا(ص) خلق نکرده است و رحمت و سفره پیامبراکرم(ص) اندازه همه موجودات عالم است و پیامبراکرم(ص) ما رحمت و مرحمتش به کل دنیا رسیده است و این رحمت پیامبراکرم(ص) است که جلوی بخشی از ظلم ظالمان و کفر کافران را گرفته است وگرنه این خطرات این عالم بیش از این می‌بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) رحمتی برای همه عالم حتی برای اشقیا است، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) اول شفیع عالم است و هیچ کس اندازه پیامبراکرم(ص) اجازه شفاعت ندارد و امام صادق(ع) فرمودند که از اول و تا آخرین انسان ها کسی نیست الا محتاج به شفاعت رسول الله(ص) و در واقع همه انبیاء و فرشته ها و انسان ها و اصیا و امامان نیازمند شفاعت این پیامبر عزیز هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha