شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: امروز مبارزه قوه قضائیه ایران با فساد باید الگوی کشورهای منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ نعیم قاسم، در دیدار با رئیس قوه قضائیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، با اشاره به سابقه دوستی خود با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از زمان تولیت آستان قدس رضوی، به تشریح خلاصه‌ای از اوضاع لبنان پرداخت و تصریح کرد: آمریکا قصد داشت از حوادث اخیر لبنان سوءاستفاده کند. به همین دلیل بویژه سازمان‌های مردم نهاد در لبنان را برای اهدافی غیر از مطالبات مردمی مدیریت کرد و بر ضرورت ایجاد حکومتی تکنوکرات و بدون حضور حزب الله تاکید داشتند که این نوعی کودتا بود.

وی با اشاره به تلاش‌های حزب الله برای جلوگیری از این اتفاق، ابراز امیدواری کرد که شرایط هر چه زودتر در لبنان بهبود یابد.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان، مشکل امروز این کشور را «فساد» دانست و با اشاره به تاکیدات سیدحسن نصرالله بر لزوم مقابله دستگاه قضایی لبنان با فساد و شروع این مقابله از نزدیکان به جریان حزب الله خاطرنشان کرد: دشواری‌های زیادی در مسیر مبارزه با فساد وجود دارد که علت اصلی آن نیز دخالت سیاسیون در کار قوه قضاییه است.

وی اظهار کرد: امروز شیوه حرکت قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فساد، از طریق رسانه‌ها در منطقه بازتاب بسیار زیادی دارد. مخصوصا اینکه این مبارزه شامل برخی چهره‌ها از مسئولان یا نزدیکان مسئولان نیز می‌شود و موضوع مهمتر نیز بازگرداندن اموال غارت شده به بیت المال است، زیرا هدف از مقابله با فساد، زهر چشم گرفتن نیست بلکه اصل موضوع، بازگرداندن حق مردم است.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: این شیوه باید الگویی برای دستگاه قضایی لبنان و سایر کشورهای منطقه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند جمهوری اسلامی ایران را تحت رهبری‌های امام خامنه‌ای موفق بدارد و ما را هم از پیروان ولایت قرار دهد تا با تلاش بر محور وحدت و زیر سایه ولایت، روز به روز نیرومندتر شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha