پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجة الإسلام والمسلمين الشيخ علي قنواتي مدير المدرسة المعصومية العلمية

حوزه/ حجت ­الاسلام ­والمسلمین قنواتی گفت: طلاب حوزه‌های علمیه که همواره در کنار مردم بوده هستند با دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان نظام برآمده از خون شهدای مظلوم نیز همراهی و همنوایی نمی‌کنیم و بلکه با چنین سوءاستفاده‌هایی به شدت مقابله خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت ­الاسلام ­والمسلمین قنواتی در جمع طلاب پایه اول  مدرسه علمیه معصومیه، ضمن بزرگداشت ایام ولادت پیامبر اکرم (صلی­الله­علیه­وآله) و امام جعفر صادق (علیه­السلام) و همچنین هفته وحدت ضمن تاکید بر لزوم رشد جامع طلاب، علم، تقوا و معنویت، مهرورزی به مردم و حفظ هویت اجتماعی و نیز روحیه جهادی و انقلابی را پایه ­های هویتی و شخصیتی طلبه تراز انقلاب دانست و به الگوگیری طلاب از علمای ربانی، مجاهد، بصیر و در خدمت به اهداف تشیع و انقلاب تاکید نمود.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه در ادامه در پاسخ به سوالات و دغدغه ­­های طلاب پیرامون بحث افزایش قیمت سوخت و مشکلات ایجاد شده در سطح کشور گفت:  سوء استفاده از موقعیت حساس کنونی   یا اظهار خوشحالی از این وضعیت نابسامان، امری ناپسند تلقی می‌کنیم و در عین حال هشدار برای تصحیح انتخاب‌های بعدی را در فرصت مناسب، امری لازم می‌دانیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ خویشتنداری مردم و خصوصا طلاب حوزه­ های علمیه در رابطه با تصمیمات ملی که مصوب سران قوا و مجموعه مسئولین نظام می­ باشد، افزود: مدیریت مصرف سوخت در کشور امری تخصصی است و تصمیم گیری درمورد آن در حیطه صلاحیت افراد فاقد تخصص­های لازم نیست. البته انتقاداتی به نحوه اجرای این طرح وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیان داشت: از جمله درنظرگرفتن نسبت بین درآمد و هزینه‌های مردم، برقراری تناسب بین قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه، رعایت مقطع زمانی اعلام تصمیمات اجرایی، شیب اجرای تصمیمات بر اساس توان اکثریت مردم، لزوم صداقت با مردم و درمیان گذاشتن طرح با مردم و توضیح کافی درمورد آن و توجیه کامل تمامی افراد ذینفع و درگیر در طرح و بسیاری ملاحظات دیگر؛ اما این سیاستها باید مورد قبول همه دست اندرکاران نظام و مردم باشد.

حجت ­الاسلام ­والمسلمین قنواتی ادامه داد: حتی اگر این طرح­ها موجب مشکلاتی برای بخشی از مردم شود، این مشکلات عوارضی هستند که درمقابل آن مصلحت بالاتر، ناگزیر و درجه دو محسوب شده و البته باید با تدابیر ثانوی مانند جلوگیری از افزایش قیمت­ها -همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در جلسه درس خارج اشاره فرمودند-  حل شوند. بنابراین بر اساس قاعده اهم و مهم، بیان عوارض یک طرح نباید دستاویزی برای نادیده گرفتن مصالح عالیه کشور قرار گیرد.

مدیر مدرسه معصومیه با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون با توجه به وضع معیشتی موجود از قشرهایی هستند که مستقیما در جریان چنین طرح­هایی دچار آسیب­های اقتصادی می­ شوند افزود: ما به عنوان طلاب حوزه‌های علمیه در عین این که در خوشی و ناخوشی، در سیل و زلزله، در مراسمات ملی و مذهبی و سایر عرصه های تلاش و جهاد باید همواره همراه مردم باشیم، در نصیحت و اصلاح دولت و مجریان این طرح و ایرادات وارده بر شیوه معیوب و به دور از عقل و انصاف اجرای آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد؛ اما با دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان نظام برآمده از خون شهدای مظلوم نیز همراهی و همنوایی نمی‌کنیم و بلکه با چنین سوءاستفاده‌هایی به شدت مقابله خواهیم کرد. ممکن است بخاطر رعایت مصالح عالیه نظام، برچسب هایی هم به ما بخورد ولی نظام اسلامی را برتر و مهمتر از هر مصلحت دیگری می‌دانیم و صف خود را از معاندان و دشمنان جدا نگه خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha