جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش

حوزه/فعالیت های رابطین کمیته های استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یک کار جهادی بر گرفته از دغدغه های دینی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علیرضا حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در سومین نشست رابطین کمیته های استانی همکاری ها در مشهد مقدس، رابطین را خط مقدم اجرای برنامه های ستاد دانست و گفت: حقیقتا فرهنگیان فرهیخته ای که در استانها علاوه بر مسئولیت های اداری در ادارات کل، زحمت ارتباط با دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش رانیز به دوش می کشند را باید یک کار جهادی بر گرفته از دغدغه های دینی و اعتقادی دانست زیر قبول این مسئولیت بدون هیچ انتظار مادی و حتی جایگاه اداری است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان سیاست ها و عرصه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش تدوین و تصویب برنامه پنج ساله همکارها با امضای وزیرآموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه را نشانه عزم راسخ این دو نهاد برای همکاری با یکدیگر دانست و گفت: بر همین اساس است که مدیر حوزه های علمیه در نشست سراسری مدیران استانی حوزه های علمیه تاکید می کند، همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید الگوی بیش از چهل نهاد و دستگاه مهم کشوری برای تعامل با حوزه علمیه باشد.

*عبور ستاد همکاری ها از مرحله گفتمان سازی

وی با تاکید بر عبور ستاد همکاریها از مرحله گفتمان سازی و ترویج همکاری ها گفت: در دور جدید همکاری ها شاهد اجرای برنامه های کلان ستادی و صفی در این زمینه هستیم و خوشبختانه مدیران ارشد و نیز مسئولین آموزش و پرورش در همه رده های ستادی و صفی ضرورت همکاری ها را پذیرفته واز آن به عنوان یکی از راهکارهای اجرایی بخش های مهمی از سند تحول بنیادین می دانند.

حاجیان زاده با اشاره به گزارش مدیر حوزه های علمیه از عملکرد چند ساله حوزه به محضر رهبر معظم انقلاب و به تبع آن فعالیت های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: وقتی آیت الله اعرافی بحث تسریع روند همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را مطرح می کنند، مقام معظم رهبری از آن استقبال کرده و فرموده اند؛ این کار مهمی است و در این زمینه به شما کمک خواهم کرد.

*پیگیرجدی تعریف جایگاه حقوقی برای رابطین

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های رابطین کمیته های استانی همکاری ها، گفت: با توجه به توسعه فعالیت های ستاد، پیگیرجدی تعریف جایگاه حقوقی برای رابطین هستیم و بر این باوریم هماهنگ کردن برنامه های این دونهاد و نیز پیگیری اجرا و تحقق برنامه های ابلاغی نیازمند یک ساز و کار حقوقی است و خوشبختانه از ناحیه حوزه و آموزش و پرورش این زمینه وجود دارد.

*حضور ائمه جمعه در راس کمیته های همکاری یک فرصت است

حاجیان زاده در ادامه حضور ائمه جمعه استانها و شهرستانها در راس کمیته های همکاری را یک فرصت بسیار مناسب برای پیشرفت امور دانست و گفت: با توجه به مشغله فراوان ائمه محترم جمعه، تلاش کنید لا اقل نیمی از جلسات کمیته ها را در دفتر امام جمعه و با حضور ایشان بر گزار نمایید، زیر این مهم انگیزه دیگر نهادی های شریک را بیشتر می کند و از طرفی نمایندگان ولی فقیه به عنوان رئیس کمیته ها مطالبه گر تعهدات دیگر نهاد ها می شوند.

وی همچنین توجه رابطین به بخشنامه ها و مصوبات ستاد را یادآور شد و گفت: همکاران دبیر خانه مرکزی ستاد همه تلاش خود را برای تسریع روند همکارهای انجام میدهند و در این زمینه معاونت امور استانهای ستاد بر نامه های خوبی برای سرکشی از استانها و شهرستان ها دارد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش افزود: از بدو ورود اینجانب در یک سال گذشته به ستاد همکاری ها، سفرهای استانی خوبی به مراکز استان ها داشته ایم و از نزدیک در جریان روند همکاریها قرار گرفته ایم و باید اذعان نمود، استقبال مسئولین استانی از همکاریها زاید الوصف است.     

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha