پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: ما امروز پیام‌رسان اهل بیت علیهم السلام بوده و این افتخار بزرگی است؛ زیرا دشمنان در عصر امامان نگذاشتند پیام اسلام به عالم برسد اما امروز ایران پیام‌رسان اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با فعالان فرهنگی، با اشاره به برکات و خدمات انقلاب و نظام اسلامی، با بیان اینکه در نظام اسلامی محبت و مودت نسبت به اهل بیت به منصه ظهور رسید، به تبیین آیه شریفه «قُلْ لَا أَسْأَلُکمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ» پرداخت.

وی افزود: خداوند در این آیه خطاب به رسول گرامی اسلام می‌فرماید: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبت من را در حقّ خویشاوندان منظور دارید و دوستدار آل محمد باشید که این اجر هم به نفع امت و برای هدایت یافتن آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بین مودت و محبت فرق وجود دارد؛ زیرا محبت کار دل است و مودت نشان دادن عملی این محبت؛ ازاین‌رو وقتی به‌عنوان‌مثال هیئت مذهبی راه می‌اندازیم محبت خود را ظاهر کرده و مودت نسبت به اهل بیت را نشان می‌دهیم.

وی افزود: به‌عنوان نمونه می‌توان گفت اربعین مودت است؛ یعنی مردم به عشق اهل بیت به میدان می‌آیند و اجری که رسول اسلام می‌خواست را دریافت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اربعین امام حسین (ع) یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین همایش‌های مسلمانان جهان است و مسلمانان جهان از اقصی نقاط جهان در تلاش‌اند تا در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اباعبدالله الحسین (ع) با جان‌نثاری و فداکاری جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کرد خاطرنشان کرد: قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش درس‌ها و نکات فراوانی دارد که مهم‌ترین آن‌ها زنده نگه‌داشتن نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این‌گونه مراسم و برنامه‌ها پیام اسلام ناب محمدی را به عالم می‌رساند، اظهار کرد: ما امروز پیام‌رسان اهل بیت بوده و این افتخار بزرگی است؛ زیرا دشمنان در عصر امامان نگذاشتند پیام اسلام به عالم برسد اما امروز ایران پیام‌رسان اهل بیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اکنون ما ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستیم و با همه وجود خود پیام اسلام را به عالم منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha