سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون استاندار قم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: ما باید در سطح جامعه کاری کنیم که کتاب و کتاب خوانی به یک ارزش و منزلت اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیژن سلیمان پور، امروز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سالن همایش کتابخانه آیت الله العظمی خامنه ای قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همه باید به گونه ای تلاش و برنامه ریزی کنیم که سال به سال، سرانه مطالعه در کشور افزایش یافته و فرهنگ هدیه کتاب به یکدیگر، بیش از پیش در بین مردم و خانواده های ما نهادینه شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر کمتر خانواده ها و افراد، به کتابخوانی به عنوان یک فضیلت و ارزش اجتماعی نگاه می کنند و لذا ما باید از طریق فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی کاری کنیم که این فرهنگ تغییر کرده و کتاب و کتاب خوانی جایگاه والای خود را در سطح جامعه پیدا کند.

معاون استاندار قم همچنین با تاکید بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر کتابخانه های عمومی و غیرعمومی استان به یکدیگر گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که مراجعه کنندگان به یک کتابخانه چنانچه کتاب مورد علاقه خود را در آن پیدا نکردند، بتوانند آن را از کتابخانه دیگر تهیه کنند.

وی در ادامه دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مادی و معنوی و به خصوص امور فرهنگی را بسیار قابل توجه عنوان کرد و افرود: نقد برخی از مسائل به منزله نفی دستاوردهای نظام نیست، ضمن آن که ما به این میزان پیشرفت انجام شده، قانع نیستیم چرا که به چشم‌اندازهای ۲۰ ساله ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید قدرت نخست منطقه ای باشیم، ‌ اعتقاد داریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha