سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: آشوبگران ماهیت اصلی خودشانرا  با آتش زدن مساجد، مدرسه علمیه، قرآن و اهانت به مقدسات دینی نشان دادند و کسانی که به دین و مقدسات بی‌حرمتی کنند نمی‌توان چنین موجودی را انسان تلقی کرد و قطعا این افراد دست‌پرورده استکبار جهانی هستند که در فتنه‌ها خود را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره وظایف مؤمنین در فتنه‌ها اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) درباره وظایف مؤمنین در زمان فتنه‌ها بیان می‌کنند که در ایام فتنه و جنگ باطل با باطل نباید وارد میدان شده و به دشمن فرصت سوء استفاده داد اما وقتی جنگ حق با باطل باشد وجوب همراهی با حق لازم و ضروری است.

وی با بیان این‌که در فتنه‌ها باید به گونه رفتار کرد که دشمن نتواند از جان، مال و آبروی انسان در جهت اهداف خود استفاده کند، افزود: فضای فتنه که درآن دوست و دشمن آشکار نیست، فضای غبارآلودی است که حرکت در این مسیر فقط با بصیرت و ولایت فقیه امکان‌پذیر است و هر کسی به این امکان مجهز باشد با مقاومت می‌تواند مسیر را بپیموده و در جهت حفظ اقتدار و امنیت ملی قدم بردارد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریج کرد: داشتن بصیرت از لوازم مؤفقیت در فتنه‌ها است و بصیرت به معنی تشخیص به موقع و عمل به موقع می‌باشد بدانیم، با بصیرت این امکان در انسان فراهم می‌شود که راه حق را تشخیص دهد و بداند که در کدام مسیر حرکت کرده و زیر لوای کدام پرچم قرار گیرد.

وی ادامه داد:معنای ولایت‌پذیری و بصیرت حرکت در مسیر ولایت تبعیت از ولایت فقیه در همه زمینه‌ها و پرهیز از رای و اجتهاد شخصی است و نمونه‌های زیادی را در طول تاریخ می‌توان مثال زد که نداتشن بصیرت موجب گمراهی آن‌ها از مسیر ولایت شد.

حجت الاسلام جباری اضافه کرد: صحنه‌گردان‌های فتنه در کشور که عموما از خارج مرزها مدیریت می‌شوند در روزهای اخیر ماهیت اصلی خودشان را با آتش زدن مساجد، مدرسه علمیه، قرآن و توهین به مقدسات نشان دادند و کسی که به دین و مقدسات بی‌حرمتی کند نمی‌توان چنین موجودی را انسان تلقی کرد و قطعا چنین کسانی دست‌پرورده استکبار جهانی هستند که در فتنه‌ها خود را نشان می‌دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha