جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کنفرانس اتحاد و اخوت در قم

حوزه/ همایش اتحاد و اخوت به مناسبت هفته وحدت با حضور تمامی احزاب سیاسی مذهبی پاکستان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش اتحاد و اخوت به مناسبت هفته وحدت با حضور تمامی احزاب سیاسی مذهبی پاکستان جمعه شب در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.

آیت الله اراکی دبیر کل دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش در سخنانی گفت: یکی از بارزترین علت‌ها برای مشکلات کشورهای اسلامی تفرقه است و راه برون‌رفت از این وضعیت وحدت است.

وی بیان کرد: چرا کشورهای اسلامی نباید دوست و دشمن را از هم تشخیص دهیم، چرا باید این‌گونه باشد که با دوست خودمان دشمن و با دشمن خودمان دوست باشیم.

حجت الاسلام سبحانی رئیس جامعه روحانیت ایالت سند در این همایش در سخنانی با بیان اینکه شکی نیست که امروز اتحاد و وحدت نیاز فوری و تقاضای فطری جامعه است، گفت: وقتی ما یک دشمن مشترک داشته و اشتراکات زیادی هم داریم عقل حکم می‌کند که متحد شویم؛ ما از صنف روحانیت هستیم و باید مسائل را دقیق بررسی کرده و اهلیت وحدت میام مسلمین را به درستی به مردم نشان دهیم.

وی تصریح کرد: ما روحانیون باید خودمان حقیقت وحدت را بفهمیم و بدانیم وحدت یعنی چه، ما باید در مورد این مسئله حساس دقت بیشتری داشته باشیم.

رئیس جامعه روحانیت ایالت سند گفت: وقتی حرف از وحدت و اتحاد می‌زنیم مراد این نیست که اعتقادات خودمان را رها کنیم و هرگز چنین کاری ممکن نیست، این اتحاد را نه طرف مقابل قبول می‌کند و نه ما.

وی با بیان اینکه در اتحاد و وحدت نباید افراط و تفریط داشته باشیم ادامه داد: ما نمی‌توانیم اعتقاد اصلی‌مان را کمرنگ کنیم ولی باید در مشترکات متحد شویم به این دلیل که دشمن مشترکی داریم.

در ادامه، حجت الاسلام فدا حسین حلیمی از جامعه روحانیت بلتستان با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره اتحاد مسلمانان گفت: ما مذهب مشترکی داریم پس باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و متحد باشیم.

وی بیان کرد: حسادت، ظلم، نداشتن عدالت و انسانیت از دلایل تفرقه در جامعه است ولی ما باید تلاش کنیم که این مسائل را در جامعه کم کنیم تا به وحدت برسیم، چراکه با وحدت می‌توانیم جامعه‌ای مستحکم و قدرتمندی داشته باشیم.

حجت الاسلام حلیمی گفت: وحدت رمز پیشرفت هر ملتی است و تلاش برای وحدت سیره و دستور ائمه(ع) است.

حجت الاسلام عادل مهدوی دبیر حزب وحدت مسلمین پاکستان شعبه قم در این همایش گفت: آرزوی همیشگی ما بوده است که مانند امروز در کنار هم باشیم.

وی تصریح کرد: وقتی در میان تمام مذاهب اسلامی مشترکان زیادی داریم باید فروعات را کنار گذاشته و در مشترکات با هم متحد شویم.

دبیر حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: ما شیعیان همه پیرو ولی‌فقیه هستیم و همه‌چیز ما مشترک است؛ ما هیچ اختلافی نداریم پس چرا در مشترکات با هم جمع نشویم.

حجت الاسلام عضنفر حیدری نماینده رهبر شیعیان پاکستان در قم با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که امروز همه با هم جمع شده‌ایم، گفت: ما باید برای وحدت عملی اقدام کرده و برای یکپارچگی جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: نظام ولایت هم‌اکنون ادامه دارد و ولایت حضرت علی و ائمه(ع) قطع نشده است؛ ما باید برای استحکام ولایت‌فقیه تلاش کنیم و با نماینده ولی‌فقیه در همه جهان همکاری کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha