پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله  سید احمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در خصوص افزایش قیمت بنزین این تصمیم سران قوا بود که مقام معظم رهبری هم آن تصمیم را تأیید کردند که حرفی در آن نیست اما باید پذیرفت که بهتر از این می شد عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله  سید احمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه امروز (یکم آذرماه ۹۸) تهران، با اشاره به افزایش قیمت بنزین اظهارکرد: این تصمیم سران قوا بود که رهبر معظم انقلاب هم تأیید کردند، لذا اقدام بسیار خوبی بود، اما بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد؛ مسئولان باید مردم را اقناع می‌کردند چراکه مردم ما فهمیده هستند و حقایق را می‌پذیرند. هنوز هم مسئولان از روشنگری غافل نشوند.

وی تصریح کرد: هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی می‌داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری نیروی راهبردی نظام اسلامی است. بلاغت در سخن به بنده می‌گوید که در حوادث اخیر متمرکز شوم. بنده ۳۰ نکته را در طول هفته تدارک دیدم اما آنها را به ۱۴ نکته و در نهایت به ۶ نکته رساندم که در این خطبه محدود خدمت شما خواهم گفت.

خطیب جمعه تهران افزود: نکته اول این است که این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بود. در این رابطه چهار نکته قابل تأمل است. اول اینکه این تصمیم سران قوا بود و رهبر انقلاب هم تصمیم سران قوا را تأیید کردند. این تصمیم بسیار خوبی هم بود. مطلب دوم آن است که بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. مسئولان باید مردم را اقناع می‌کردند. مردم ما فهمیده هستند و حقایق را می‌پذیرند. هنوز هم مسئولان از روشنگری غافل نشوند.

وی ادامه داد: نکته سوم اینکه دولت محترم به وعده‌هایی که داده عمل کند و نگذارد کالاها گران شود و با متخلفان هم برخورد قاطع داشته باشند. نکته چهارم در این رابطه این است که اصل ۲۷ قانون اساسی گفته که تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخالف مبانی نظام نباشد ایرادی ندارد. لذا کسی با اعتراض برخورد ندارد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: نکته دوم اینکه اشرار سوار بر این تظاهرات شدند و به مساجد و کتابخانه‌ها هم حمله کردند. آیا این چیزی غیر از عقده با اسلام است؟ مسئله دیگر ضدیت این افراد با مردم است. غارت کردن فروشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و حمله به آمبولانس و مصلی، انتقام از مردمی بود که به کوری چشم دشمنان همچنان ایستاده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: نکته سوم اینکه سازماندهی شرارت بر همگان روشن است. در رأس شرارت آمریکا بود و خودشان هم اعتراف کردند. متأسفانه فرانسه و آلمان هم همراهی کردند و امیدوارم کسانیکه تا الان به آنها اعتماد کردند در اعتماد خود تجدیدنظر کنند. مرگتان باد با این نگاهتان. شما حامی آدم کش‌ها هستید.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه حامیان این ماجرا، یکی عربستان سعودی بود که هم به صورت مالی کمک کردند و هم گفتند ما آشوب را به ایران کشاندیم. به مردم عربستان می‌گویم تا کی می‌خواهید ذلیل باشید و نوکران آمریکا و اسرائیل بر شما حکومت کنند. به پا خیزید و آنها را از قدرت به زیر بکشید. منافقان پست آدم‌کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کردند و پاسداران را زنده زنده پوست کندند و شهید کردند حامی دیگر این آشوب‌ها بودند. عناصر بسیار پست سلطنت پهلوی که به شدت منفور این ملت هستند.

خطیب جمعه تهران افزود: نکته چهارم اینکه از نیروهای نظامی و امنیتی تشکر می‌کنم که در مقابل این شرارت‌ها ایستادند. همه سلیقه‌ها در داخل نظام در این رابطه همسو بودند و گفتند که باید در مقابل این شرارت‌ها بایستیم. حافظان امنیت این کشور با معترضان بنزین کاری نداشتند بلکه با معترضان به جان و امنیت مردم برخورد کردند.

آیت الله  خاتمی اظهار کرد: نکته پنجم اینکه یک خطاب به جهانیان و یک خطاب به شما مردم و یک خطاب هم به دستگاه قضایی دارم. برای جهانیان دو نکته دارم؛ اول اینکه بدانند نظام اسلامی یک نظام مقتدر است. این نظام آن بیدی نیست که با این شرارت‌های احمقانه بلرزد لذا اگر بخواهید باز هم شانس خود را امتحان کنید پیشاپیش بدانید که شکست خورده‌اید. نکته دوم اینکه دنیا بداند این مردم وفادار از امام خود آموخته‌اند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و این مردم تا آخرین قطره خون خود پای نظام ایستاده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خطابم به مردم این است که آفرین بر شما. شما قلب امام زمان(عج) را شاد کردید. باز هم از قرآن و اسلام دفاع کردید. چه راهپیمایی‌های باشکوهی برپا شد و ان‌شاءالله با همین شکوه در هفته آینده در بقیه استان‌ها هم برپا خواهد شد. انتظار از شما هم این است که اشرار را شناسایی کنید؛ همان کسانی‌که بانک‌ها، فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها را آتش زدند همان داعش هستند. لذا این اشرار را بدون کمترین دلسوزی به مسئولان معرفی کنید همانگونه که اول انقلاب انجام دادید. معتقدم باید خانه به خانه این افراد را تعقیب و به مسئولان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: خطابم به دستگاه قضایی این است که خسته نباشید و از اقدامات شما در برخورد با مفاسد اقتصادی تشکر می‌کنیم. در این رابطه هم دو مطلب دارم. اول اینکه لیدرهای شرارت‌ها و کسانی‌که آدم کشتند و غارت کردند باغی و محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند. در رابطه با سیاهی لشگرهای اینها هم به دستگاه قضایی می‌گویم به گونه‌ای برخورد کنید که تا ابد جرئت چنین کاری را نداشته باشند. این خواسته عمومی مردم است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آخرین سخنم این است که از تدبیرهای ستودنی قطع اینترنت و شبکه‌های خارجی بود. اگر مسئولان می‌خواهند بدانند این اقدام آنها تا چه اندازه مؤثر بوده ببینند دشمنان چقدر از این ماجرا ناراحت هستند.

وی ادامه داد: چند نکته هم برای بعد دارم. اول اینکه پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنید. دوم اینکه هرچه زودتر اینترنت ملی را راه بیندازید. در رابطه با شبکه‌های خارجی هم اگر قرار است باز کنید با دقت این کار را انجام دهید تا آنها نتوانند اغتشاش و جنایت را به مردم آموزش دهند.

آیت الله  خاتمی اظهار کرد: دیدار چند ساعته تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب از جلسات دیدنی است. اگر تولیدکندگان حمایت شوند دشمنان را ناکام می‌گذارند. رهبر معظم انقلاب هم در این دیدار فرمودند که با شناختی که از دشمن داریم این تحریم‌ها فعلاً برداشته نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنم حتما این صحبت‌های مطرح شده در این جلسه را مطالعه کنید.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی و حریم نگهداری برای ذات مقدس ربوبی اظهار کرد: حضرت حضرت علی(ع) در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه وقتی می‌خواهد یاران مخلص پیامبر(ص) را توصیف کند از خوبی و فداکاری آنها سخن می‌گوید و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که وقتی خداوند صداقت ما را دید دشمنان را ذلیل و ما را پیروز کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در آیه هفتم سوره محمد(ص) آمده است که ای مؤمنین شما خدا را کمک کنید خداوند هم شما را کمک خواهد کرد و قدم‌های شما را استوار خواهد ساخت. معنای این آیه این است که خداوند در زندگی مؤمنان ستون است و مؤمنان به معنای واقعی کلمه به خداوند باور دارند. خداوند هیچ نیازی به کمک ما ندارد. ۱۸ بار در قرآن، خداوند با وصف غنی معرفی شده است و این ما هستیم که نیاز به خداوند داریم.

خطیب جمعه تهران افزود: بنابراین کمک به خدا چیست؟ خروجی کمک به خدا به خود ما بر می‌گردد. در یکی از ۱۸۷ خطبه‌ای که خواندم دو مصداق برای یاری به خدا با الهام از قرآن معرفی کردم که یکی از مصادیق آن دفاع از دین است. بعد از اینکه خداوند دفاع از دین را مطرح می‌کند می‌گوید کسی که خداوند را کمک کند مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد. دومین مصداق کمک به خداوند، کمک به حجت خداوند است.

آیت الله  خاتمی اظهار کرد: در آیه ۱۴ سوره صف آمده است که ای مؤمنین یاران خداوند باشید. یاری خداوند یاری حجت خداوند هم هست. در زمان پیغمبر اکرم حجت خداوند وجود مبارک ایشان است. در این خطبه بر بخش دوم متمرکز هستم. اگر شما به خدا کمک کنید خداوند هم به شما کمک می‌کند. اما معنای کمک خداوند چیست؟ مصادیق زیادی را خداوند مطرح کرده است که یکی این است که شما را پیروز می‌کند. همچنین خداوند به شما آرامش می‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از جلوه‌های یاری خداوند این است که توطئه‌های دشمنان بر ضد شما را خنثی می‌کند. در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران آمده است که بدانید اگر شما صبوری پیشه کنید و تقوا هم داشته باشید توطئه‌های دشمنان ذره‌ای به شما آسیب نمی‌رساند. بنده این نکات را به این دلیل مطرح کردم که ملت بزرگ ایران هفته گذشته بار دیگر جلوه نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان را دیدند.

وی ادامه داد: خود دشمنان می‌گویند که سه سال نیروهایشان را آموزش داده بودند. قارون منطقه همه امکانات را در اختیار آنها قرار داد اما خداوند همه توطئه‌های آنها را خنثی کرد. این به این معناست که دست خداوند با این ملت است. رهبر این ملت هم فرمودند که با یاری خداوند دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی شکست دادیم. خدا باور باشیم و بدانیم که اگر خدایی عمل کردیم خدا هم با ماست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هفته بسیج و چهلمین سال تأسیس آن را گرامی می‌دارم. بسیج دو مدال دارد که مدال افتخار ابدی آنهاست. امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست و مقام معظم رهبری فرمودند که بسیجیان گل‌های سرسبد انقلاب هستند و این تعابیر تا ابد برای بسیجیان مایه افتخار است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    لطفا این گزارش را حهت احرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وزارت بهداشت پیگیری نمایید: ((به گزارش وبدا، متن نامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است: جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با سلام و احترام؛ با عنایت به قسمت آخر مفاد نامه ماده(۱) دستورالعمل اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگی کشوری و لشکری با شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که بیان میدارد «...به نحوی که حقوق بازنشستگان در هر طبقه/گره شغلی یا درجه/ رتبه مصوب و نظایر آن فارغ از سال بازنشستگی آنان متناسب با سنوات خدمت ۹۰ درصد از حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان سی سال خدمت هم تراز مشترک همان صندوق کمتر نباشد»، به استحضار می رساند با بررسی های به عمل آمده و تقاضای بازنشستگان محترم حوزه سلامت، نظر به اینکه وزار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس مفاد ماده(۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مستثنی بوده و حقوق و مزایای مشمول کسور شاغلین آن علاوه بر حقوق ثابت و‌ فوق العاده های مشابه سایر دستگاه ها، شامل فوق العاده هایی همچون جذب، حق اشعه، سختی شرایط محیط کار و...) می باشد، لذا موضوع ۹۰ درصد میانگین رعایت نشده است. به عنوان مثال برای سال۱۳۹۹، میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی شاغلین این وزارت با ۳۰ سال سابقه بازنشستگی و طبقه ۱۶( گروه ۲۰) یکصد و بیست میلیون ریال بوده درحالی که حقوق بازنشستگی بازنشستگان وزارت پس از همسان سازی طبق جداول مصوب شده، هفتاد و پنج میلیون ریال است که بر اساس مصوبه مذکور(۹۰ درصد) میبایست یکصد و هشت میلیون ریال باشد. خواهشمند است درخصوص اصلاح احکام بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور لازم را صادر نمایید. )) سلام علیکم خواهشمند است خواهشمند است با توجه به نامه جناب آقای نمکی وزیر محترم وزارت بهداشت در باره اجرای همسازی حقوق بازنشستگان وزارت بهداشت که از مهر سال ۹۹ تا کنون اجرا نشده است. وبا در نظر گرفتن نزدیک شدن به اتمام کار اعضای محترم دولت تقاضا می شود تقاضا می شود. موضوع را از آقای نوبخت ریس سازمان برنامه و بودجه و أقای شریعتمداری وزیر تعاون و أقای افتحاری ریس صندوق بازنشستگی پیگیری وگزارش تهیه نمایید تا احکام را صادر نمایند تا خاطرات
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام علیکم از بابت آسیب دیدگی پا رفتیم دکتر ارتوپد نسخه نوشتند دارو گرفتیم وداروخانه با داشتن سه نوع بیمه(( 1- بیمه سلامت2- بیمه آتیه سازان حافظ 3- بیمه اکمل وزارت بهداشت)) از ما 2 میلیون تومان گرفتند. با افتخار گفتیم سه نوع بیمه داریم شما اشتباه کردید. گفتند بیمه ارزشی ندارد وداروها پولی نیستند؟ آیا قانون حمایت بیمه ها به نفع بیمار است؟ یا خودشان! آیا مسئولان در جریان گرانی دارو ها هستند؟ چه کسانی باید ضمن تذکر به داروخانه ها وبیمه ها ، خدمت رسانی قابل قبول را به نفع مردم تغییر دهند آیا این سوء استفاده علنی از قانون وخقوق ما تلقی نمی شود ؟ چه کسانی باید این افرادرا تنبیه و مجازات نمایند.