پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان همدان گفت: درست است که یارانه بنزین به خانواده ها بازگشته است اما نگرانی مردم از تورم در بازار و افزایش قیمت دیگر اجناس است و لذا مسؤولان باید بر بازار نظارت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با تاکید بر اینکه انسان در این دنیا می‌تواند به راحتی در مسیر بهشت قرار گیرد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم به عنوانی کتابی برای هدایت بشر است که در آن آدرس صحیح برای رسیدن به آخرت در اختیار انسان قرار گرفته شده است.

وی افزود: البته شرط قرآن برای درک این موضوع،، این است که هدایت باید در کنار علی‌(ع) باشد.

امام جمعه همدان با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوا یادآورشد: یکی از مصادیق تقوا رعایت حق‌الناس و امنیت است اما متاسفانه در ماجرا سهمیه ‌بندی بنزین در روزهای گذشته شاهد اغتشاشاتی در کشور بودیم که امنیت کشور را هدف گرفته بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای رعایت قانون از تصمیم سران قوا حمایت کردند، اظهار داشت: البته برخی از مردم به دلیل نحوه اجرا این قانون گله مندی هایی دارند که نیازمند توجه مسئولان به این موضوع هستیم و امیدواریم که اقدامات مناسبی در جهت قانع سازی مردم انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: درست است که یارانه بنزین به خانواده ها بازگشته است اما نگرانی مردم از تورم در بازار و افزایش قیمت دیگر اجناس است و لذا مسؤولان باید بر بازار نظارت جدی داشته باشند.

وی انجام نظارت را نیازمند یک کار همگانی عنوان کرد و گفت: انجام نظارت به صورت جدی در جامعه تضمین کننده این است که آسیبی به مردم نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: متاسفانه اغتشاشات اخیر نه تنها باعث شد مطالبات مردم به ‌خوبی بیان نشود بلکه میلیاردها تومان نیز به کشور آسیب زد که ضرر این آسیب ها هم به مردم بازگشت.

وی با تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن تعدادی از محافظان امنیت کشور ابراز داشت: دشمنان بار ها اعلام کرده اند که از مدت پیش برای انجام آشوب‌ در کشور برنامه‌ ریزی کرده اند، بنابراین درخواست امروز مردم برخورد قاطع با این اغتشاش گران است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ممکن است جوانی به دلیل برخی از هیجانات وارد این بازی شده باشد، یادآور شد: این افراد ارتباطی با خارج نداشته اند و لذا در برخورد با آنها نیازمند رفتاری با رأفت اسلامی هستیم.

وی با تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: وظیفه امروز بسیج در جامعه حفظ آرمان ها و اندیشه امام خمینی (ره) در مقام عمل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به تعرض به طلبه آمر به معروف در همدان تاکید کرد: صحبت با پرخاش جز رفتارهای آمران به معروف نیست اما متاسفانه عده ای از این نوع رفتارها سو استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که بسیاری از اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و استانی از این طلبه همدانی تقدیر کرده اند، ابراز داشت: ممکن است در امر به معروف عده ای پرخاش کنند اما این ماجرا نشان می‌دهد که مسئله امر به ‌معروف برای مردم نیز مهم است و اکثر آنها حامی امر به ‌معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با دعوت از نمازگزاران به تماشای فیلم منطقه پرواز ممنوع یادآور شد: این فیلم سینمایی بر اساس نیازهای جامعه امروز ما که همان لزوم ایجاد اعتماد به ‌نفس و اعتماد به نسل امروز است ساخته شده و لذا بنده پیشنهاد می کنم همه به دیدن این فیلم سینمایی بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha