جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: نباید در ادارات و ارگان ها برخورد سیاسی با فردی که ایثارگر و یا بسیجی است صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با معاون دبیر مشاورین ایثارگران در وزارت کشور و مدیر کل بنیاد شهید همدان با اشاره به لزوم رسیدگی به شمکلات ایثارگران و خانواده های آنها، گفت: آنچه بسیار مهم است و باید به اهمیت آن تاکید کرد لزوم حفظ کرامت ایثارگران عزیز است و تا آنجایی که می شود باید با بزرگواری با این افراد برخورد کرد.

امام جمعه همدان با بیان این که تعدادی از ایثارگران از نوع برخوردها گله مند هستند، افزود: متاسفانه مراجعاتی به دفتر داشته ایم که با وجود آن که از نظر قانونی فرد ایثارگر باید ارتقای رتبه پیدا می کرده است، اما به دلیل وجود یک سلیقه خاص سیاسی در مدیریت آن مجموعه این اتفاق رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد حذف ایثارگران و افراد بسیجی در برخی از ادارات باشیم، ابراز داشت: نباید برخورد سیاسی با فردی که ایثارگر و یا بسیجی است صورت گیرد و قطعا نیازمند رعایت حقوق این افراد در ادارات و ارگان ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: افرادی که در بنیاد شهید مشغول هستند باید بدانند خدمت رسانی به ایثارگران توفیقی بسیار ارزشمند است که خداوند به آنها عطا کرده است.

وی، خواستار حفظ روحیه ایثارگری در جامعه شد و  با گلایه از اینکه فرهنگ ایثار در جامعه کم رنگ شده است، خاطر نشان کرد: خدمت رسانی به این بزرگواران امری مهم و ضروری است، اما آنچه مهم تر از خدمت رسانی است حفظ این روحیه ایثار و گذشت و جهاد در جامعه است.

وی با تقدیر از اجرای "طرح سپاس" توسط بنیاد شهید، بیان داشت: قانون های خوبی در کشور تصویب شده است، اما مشکلی که وجود دارد این است که در زمان و نحوه اجرا درست به آن عمل نمی شود و یا پس از آن نظارت دقیقی وجود ندارد.

امام جمعه همدان، تقویت نظارت ها را گامی مهم در پیشبرد اهداف عنوان کرد و گفت: متاسفانه در در مرحله اجرا و نظارت نتوانسته ان طور که باید عمل کنیم و ضعیف تر از مرحله تدوین قانون اقدام شده است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha