جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: برگزاری محافل قرآنی در حوزه های علمیه بیش از گذشته افزایش یابد،چرا که قاریان خوبی طی یک برنامه ۵ ساله تربیت شده که می توانند در آموزش قرآن به دیگران کمک حال حوزه علمیه شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در نشست شورای عالی قرآنی حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: طلاب حوزه های علمیه قزوین با ظرفیت و پتانسیل بی نظیری که دارند می توانند این استان را به پایتخت قرآنی در کشور تبدیل کنند که این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های قرآنی به صورت ویژه در حوزه های علمیه استان قزوین کلید خورده که امیدواریم با تحقق این مهم شاهد رشد جهشی در توانمندی قرآنی طلاب در طی سالهای آینده باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: همه طلاب حوزه های علمیه باید یادگیری جدی قرآن کریم در رشته های تجوید، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و مفاهیم را در اولویت نخست خود قرار دهند تا مهارت قرآنی آنها ارتقا ء یابد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه باید انجمن قرآنی حوزه علمیه تشکیل شود، اظهارکرد: اعضای این انجمن باید به صورت مستمر جلسه هایی با هدف ارزیابی فعالیت های انجام شده برگزار کنند و سپس تصمیمات لازم جهت تقویت امور قرآنی اتخاذ نموده تا در این  راستا به موفقیت چشمگیری دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه باید دارالقرآن در مدارس حوزه های علمیه ایجاد شود، عنوان کرد: در این مکان علاقه مندان می توانند آموزش و یادگیری قرآن کریم دررشته های مختلف به صورت حرفه ای پرداخته و توانمندی قرآنی خود را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: برگزاری محافل قرآنی در حوزه های علمیه بیش از گذشته  افزایش یابد،چرا که قاریان خوبی طی یک برنامه ۵ ساله تربیت شده که در آموزش قرآن به دیگران کمک حال حوزه علمیه می باشند.

وی ادامه داد: سطح بندی کلاسهای قرآنی ضروری است تا بر اساس استعدادها و توانایی طلاب آموزش های لازم ارائه شود و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha