جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید بیانیه گام دوم انقلاب اولویت و محور فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی در مدارس علمیه استان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی مدارس علمیه استان که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهتمام ویژه به این بیانیه در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مدارس استان، اظهار کرد: آنچه امروز طلاب مدارس علمیه باید به‌صورت ویژه با آن آشنا باشند بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مسائل اصلی انقلاب را به سه بخش تقسیم نموده و به تبیین این مسائل پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه قسمتی از بیانیه گام دوم انقلاب به دیروز و گذشته پرداخته است، اضافه کرد: متأسفانه در مورد تبیین شرایط دیروز کشور اقدامات شایسته‌ای صورت نگرفته و نسل امروز آن چنان که باید و شاید با وضعیت اسف‌بار کشور در دوران رژیم پهلوی آشنا نیستند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بیانیه به شرایط امروز کشور پرداخته است، افزود: امروز به برکت انقلاب و نظام اسلامی ما دارای امنیت، استقلال و عزت و عظمت بوده و برجستگی ما در سطح دنیا مشهود است.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه بخش دیگری از بیانیه به مسائل مرتبط با فردا و آینده کشور و نظام اسلامی پرداخته است، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند آینده انقلاب در دست جوانان است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید اولویت و رویکرد فعالیت‌های فرهنگی در مدارس علمیه استان باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی مدارس باید با استفاده از توان جوانان و تجربه بزرگان اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی را در مدارس به پیش ببرند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه باید مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در بخش فرهنگ به جوانان سپرده شود، به تبیین اعتماد و میدان دادن به جوانان در سیره ائمه اطهار (ع) پرداخت و افزود: در سیره حضرت رسول (ص) می‌خوانیم حضرت پس از فتح مکه عازم نبرد حنین شد و جوانی بیست و یک ساله به نام عتاب بن اسید را به فرمانداری مکه برگزید و فرمود: «لو اعلم لهم خیرا منک استعملته علیهم؛ اگر برای اداره مکه بهتر از تو کسی را می‌شناختم او را برمی‌گزیدم». این انتصاب مورد اعتراض برخی قرار گرفت حضرت فرمود: «لایحتج محتج منکم فی مخالفته بصغر سنه فلیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر»؛ یعنی نباید هیچ یک از شما به خاطر کمی سن او مخالفت کنید زیرا هر که سن بیش‌تری دارد برتر نیست بلکه هر آن کس که برتر است او بزرگ‌تر است.

وی افزود: در کربلا هم سیمای جوانان موج می‌زند و یاران امام زمان (عج) هم جوان هستند؛ ازاین‌رو همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تأکید دارند باید در چله دوم انقلاب با میدان دادن به جوانان و بهره‌گیری از تجربه بزرگان گام‌های محکم‌تر و قوی‌تری برداریم.

حجت‌الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه‌برنامه‌های اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: ششم و هفتم آذرماه دوره‌های بهداشت روان ویژه طلاب و حوزویان با حضور استاد سید ابوالفضل موسوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی شهید مطهری به مناسبت ایام دهه فجر، اظهار کرد: همچنین در این مدت سلسله جلسات سیاسی و بصیرتی با استفاده از اساتید برجسته حوزه در مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha