پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بدبینی مسلمانان آلمان به پروژه جدید آموزش امامان جماعت

حوزه/ درحالی که دولت آلمان اخیرا پروژه جدیدی برای آموزش امامان جماعت را آغاز کرده است، برخی جوامع مسلمان در این کشور نسبت به این پروژه بدبین هستند و آن را نقض قانون اساسی آلمان می دانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، به نظر می رسد جوامع مسلمان در آلمان به پروژه جدید دولت برای آموزش امامان جماعت بی اعتماد بوده و این اقدام را یک ابتکار سیاسی و یک عمل نگران کننده می دانند، ضمن اینکه اظهار داشته اند که این پروژه جدید قانون اساسی آلمان را نقض می کند.

 آلمان برای اطمینان از اینکه مقامات مذهبی شاغل در مساجد این کشور تحصیلات خود را در آلمان دریافت کنند ، در حال اجرای یک طرح آزمایشی برای تعلیم و تربیت امامان جماعت در این کشور است.

این پروژه که قرار است در دانشگاه اسنابروک به بهره برداری برسد ، از نظر ماهیت مبتنی بر همکاری دوجانبه خواهد بود و انجمن هایی مانند انجمن مراکز فرهنگی اسلامی (وکیز) و اتحادیه ترکی-اسلامی امور مذهبی (دیبیت) در آن مشارکت دارند. با این حال ، بسیاری از انجمن های اسلامی نسبت به این پروژه ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه ای ، انجمن ملی اسلامی ویژن  این پروژه را متهم به داشتن یک انگیزه سیاسی کرد.

مرات گوموس، دبیرکل شورای اسلامی در آلمان  ضمن ابراز نگرانی از این پروژه خاطرنشان کرد: بسیاری از جوامع ، از جمله دیانت و انجمن ملی ویژن سال ها در آلمان به آموزش امامان جماعت مشغول بوده اند و پروژه جدید ناقض قانون اساسی است.

گوموس گفت:  وقتی به قانون اساسی آلمان نگاه می کنیم ، می بینیم که دین و سیاست امور جداگانه ای هستند. مقامات سیاسی نمی توانند در امور جوامع دخالت کنند ، آموزه های آنها را تحت تأثیر قرار دهند یا تعیین کنند.

وی با بیان اینکه جوامع مذهبی ممکن است با همکاری نهادهای دولتی و دانشگاه ها کار کنند ، ادامه داد که  این درخواست باید از طرف خود جامعه باشد.

وی افزود: بازیگران سیاسی کشور با هدف تأثیر مستقیم بر امور خود سعی در ایجاد ساختار خاص خود دارند.

گفتنی است آلمان تلاش دارد تا امامان جماعت و پیشوایان مذهبی در خود این کشور آموزش ببینند و سیاست های این کشور را دنبال کنند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha