جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مظاهری

حوزه/ معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به تشریح رسالت های بسیج طلاب در شرایط کنونی پرداخت.

حجت الاسلام محسن مظاهری در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، به مناسبت هفته بسیج، با اشاره به رسالت بسیج طلاب در شرایط کنونی، اظهار کرد: حضرت امام(ره) در پیامی که برای تشکیل بسیج صادر کردند به این مطلب اصلی اشاره فرمودند که در آینده بسیج فراگیر و جهانی خواهد شد و بسیج جهانی مستضعین شکل خواهد گرفت و در آن پیام تاکید کردند که باید مراقب آمریکا و فعالیت او باشید.

وی افزود: باید به عموم مردم این معرفت داده شود که در چه مسیری حرکت می کنیم و در این مسیر انقلاب اسلامی می خواهد در برابر استکبار بایستد، ولذا رسالت بسیج تشکیل بسیج جهانی و مقابله با استکبار جهانی و بسترسازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام مظاهری با بیان این که بسترسازی ظهور با تبری مردم جهان نسبت به استکبار و مستکبران فراهم می شود، گفت: رسالت اصلی بسیج این است که این بیزاری و برائت از استکبار را در دل جهانیان نهادینه کند و در این باره مردم را به معرفت برساند.

معاون تعلیم وتربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: برای این که این اتفاق رقم بخورد، امام(ره) دستور دادند دو بسیج تخصصی یعنی بسیج دانشجویی و بسیج طلاب تشکیل شود، لذا باید رسالت معرفت افزایی و آگاهی رسانی به جهان و عامه مردم توسط این دو نهاد مقدس رقم بخورد و این تفکر بالا را به مردم انتقال دهند.

*تقویت اموری که مورد دغدغه رهبر انقلاب نسبت به بسیج است کار طلاب است

حجت الاسلام مظاهری با تاکید بر رسالت بسیار بزرگ طلاب در این عرصه تصریح کرد: بعد از امام(ره) نیز رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید کردند، به ویژه این که معظم له در سال های اخیر قریب به این مضمون فرمودند که همه دغدغه من نسبت به درون بسیج است و به درون بسیج بیشتر بپردازید و اموری چون اخلاص، ایمان، روحیه ایثار، بصیرت و آگاهی را در بسیج تقویت کنید تا بسیج بتواند رسالت اصلی خود را پیاده کند.

معاون تعلیم وتربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطر نشان کرد: تقویت امور مورد دغدغه رهبر انقلاب نسبت به بسیج، کار طلاب است،  یعنی کار عده ای است که در این زمینه قدم برداشته اند و آمادگی دارند که دیگران را به این شاخصه ها برسانند، لذا رسالت طلاب در عرصه های بسیج و نهضت جهانی بسیج و اهداف عالی که بسیج دارد رسالت فوق العاده بالایی است.

حجت الاسلام مظاهری، نقش طلاب در دستیابی بسیج به اهداف عالی خود را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر طلاب بتوانند وظیفه خود را به خوبی در این زمینه انجام دهند و همه آحاد بسیج را تحت تاثیر این امور قرار دهند به لطف خداوند با شتاب بیشتری به این سمت حرکت می کنیم تا بسیج را به اهداف عالی خود برسانیم.

*امروز باید برای قشر نوجوان معرفت افزایی انجام شود و شیرینی های دین به این قشر چشانده شود

وی با اشاره به مهم ترین دغدغه پیش رو نسبت به قشر نوجوان عنوان کرد: امروز باید برای قشر نوجوان معرفت افزایی انجام شود و شیرینی های دین به این قشر چشانده شود تا نوجوانان به دین علاقمند شوند، چرا که جریان جنگ نرم درصدد است تا این قشر را نسبت به مباحث دینی بدبین و دور کند.

معاون تعلیم وتربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس ما نیاز به طلابی داریم که مهارت های لازم را آموخته باشند و مهارت های خوبی در ارتباط با نوجوانان، شیوه های جذاب سازی فرهنگی –تربیتی، مخاطب شناسی و آشنایی با نیازهای نوجوانان را دانسته و با رعایت اصول تربیتی این مسائل را به نوجوانان انتقال دهند.

وی افزود: طلاب آشنا به این مهارت ها در ابتدا باید نوجوان را نسبت به دین محب کند و معرفت نوجوانان را نسبت به دین بالا ببرند و پس از آن معرفت آنها را نسبت به دستورات دین و ائمه اطهار(ع) بالا برده و نسبت به ایشان مطیع کنند و در نهایت در خصوص مباحث انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب آنها را آگاه سازند.

حجت الاسلام مظاهری بزرگ ترین شبهه را در قشر نوجوان که باید توسط طلاب پاسخ داده شود عدم آگاهی نسبت به دستاوردهای انقلاب بیان کرد و ادامه داد: نوجوانان می خواهند بدانند این انقلاب بعد از چهل سال چه کارهایی انجام داده است، هم چنان که آمارهای بین اللملی می گوید ما در عرصه های مختلف پیشرفت داشته ایم، لذا مردم و به ویژه قشر نوجوان باید بفهمند که این انقلاب بسیار برای آنها ثمره داشته است و این آگاهی بخشی باید توسط طلاب انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha