شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع طلاب شیراز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس، طلاب و روحانیون را سیلی خورده ترین افراد جامعه در موضوع معیشتی دانست و گفت: مختصر شهریه ای به آنان داده می شود که از اقل دستمزد ها کمتر است، اما با مقام معظم رهبری عهد می بندیم با همه سختی ها و تنگناها ذره ای در دفاع از انقلاب و آرمان های امام و رهبری عقب نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ حوزویان، علما، اساتید و طلاب مدارس علمیه شیراز و برخی از شهرستان های استان فارس که مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) یکی از مدارس علمیه ای که به دست اشرار به آتش کشیده شد، برگزار گردید، اظهار داشت: حضور حوزویان در ایامی که مناسبت با هفته بسیج پیدا کرده مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به فتنه اخیر که به دلیل افزایش قیمت بنزین صورت گرفت اشاره کرد و افزود: هفته گذشته آزمون دیگری برای کشور، مسئولان و مردم انقلابی پدید آمد و فتنه دیگری رخ داد که به لطف خدا پس از گذر از چهل سال نخست به سلامت از آن عبور کردیم، اگرچه این آخرین نخواهد بود و باز دشمنان بیکار نخواهند نشست.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: هفته گذشته در ۴۸ ساعت حادثه ای رخ داد که در شهر شیراز رقم خورد؛ اغتشاشات سه آسیب به مردم وارد کرد، آسیب نخست؛ مطالبات به حق اقتصادی و معشتی مردم بود که به حاشیه رانده شد، مطالباتی که مردم از تورم کمر خم کردند، اما به دلیل آشوب اغتشاش گران به حاشیه رانده شد.

وی در ادامه آسیب دوم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: آسیب دوم اموال عمومی و شخصی بود که به چپاول رفت، وسایل خدمات عمومی مانند اتوبوس ها و پمپ بنزین ها خراب شد که دود این مشکل به چشم خود مردم رفت، لذا در روز دوم مردم صف خود را از صف اغتشاش گران جدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، آسیب سوم را فضای هرج و مرج و هیجان منفی دانست که موجب شد مقدسات را مورد تعرض قرار دهند و خاطرنشان کرد: هرچه مردم ایران از استقلال دارند مرهون قرآن و عترت بوده است، در یک فضای هیجانی منفی و هدایت شده از سوی دشمنان، آشوب گران مساجد، قرآن و برخی از مدارس علمیه را مورد تعرض قرار دادند.

وی ابراز کرد: اگر هتک حرمت مقدسات شود خداوند غضب می کند، و اگر غضب خداوند شامل حال ملتی  شود ، دیگر دشوار است خدای متعال به آن نظر کند؛ از این آسیب به راحتی نمی توان گذشت و مسئولیت آن به عهده کسانی است که می توانستند کاری کنند و نکردند.

مدیر حوزه علمیه فارس در ادامه بیان داشت: خطاب اول من به شیطان اکبر آمریکای جنایت کار است، آمریکا را مورد خطاب قرار می دهیم که مردم ما ۴۰ سال است انقلاب کرده و به استقلال رسیده اند و دست آمریکا را از غارت گری این کشور کوتاه می کنیم.

وی عنوان کرد: هرچه این حوادث بیشتر رخ می دهد ضرورت عزم ولایت فقیه برای ایحاد وحدت جامعه ایرانی بیش از پش رخ نمایان می کند؛ در این ماجرا درایت، نگاه کلان، مصلحت گرانه و کلان مقام معظم رهبری را شاهد بودیم، از این رو جمله ای که فوتبالیست بصیر بر روی پیراهن خود نوشته بود را امروز فریاد می زنیم که تنها را نجات، اطاعت از رهبری است.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: خطاب دیگر به مسئولان کشور چه قوای سه گانه چه نهاد های مختلف است که باید بدانند، مردم ما مردم همیشه در صحنه اند، این مردم بودند که ۴۰ سال سد محکمی را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کردند، باید قدر آنان را بدانیم؛ مشکلات اقتصادی و معیشتی کمر مردم را خم کرده به داد مردم برسید.

وی ادامه داد: در ماجرای ۲ سال گذشته پیرامون ارز، بی تدبیری دلاری مشکلات مردم را سه برابر کرد؛ مردم نگران گرانی اقلام مورد نیاز خود با افزایش قیمت بنزین هستند، ملت ثابت کرده با مسئولان خود همراه هستند و پای نظام ایستاده اند؛ مردم با دروغ، دو رویی، فساد، تبعیض و با اشرافی گریی مسئولان مخالف اند، در غیر این صورت این مردم، مردمی هستند که اگر مسئولان صادقانه با آنان برخورد کنند آنان را همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی تاکید کرد: مسئولان به جای حاشیه سازی هایی که گاهی وارد مسائل فقهی و عقایدی می شوند، دغدغه های مردم و مسائل کلان مردم را بر عهده بگیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون سیلی خورده ترین افراد جامعه در موضوع معیشتی هستند، تصریح کرد: مختصر شهریه ای به آنان داده می شود که از اقل دستمزد ها هم کمتر است، اما با مقام معظم رهبری عهد می بندیم با همه سختی ها و تنگناهایی که روحانیت دارد اما ذره ای از مواضع انقلابی در دفاع از انقلاب و آرمان های امام و رهبری و در راه زمینه سازی ظهور ذره ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.