جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرزایی

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی با تصریح به اینکه علامه طباطبایی با ترویج فلسفه اسلامی در مقابل فلسفه غربی، فلسفه غرب را به چالش کشید، گفت: امتداد فلسفه در حوزه‌های اجتماعی و کمک گرفتن از آن در تفسیر بی‌نظیر المیزان از مهم‌ترین خصوصیات علامه طباطبایی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام رضا میرزایی، امروز در نشست «نقش علامه طباطبایی در احیای فلسفه اسلامی و تاثیر آن در فهم قرآن» که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه علامه در نجف بر فلسفه، فقه و ریاضیات  تسلط پیدا کرده بود، اظهار داشت: علامه مسلط به مبانی دینی بود و برزگانی چون آیت الله میانجی در محضر ایشان فقه و اصول یاد گرفتند.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی زمانی در قم به تدریس فلسفه روی آوردند که فضای ضد فلسفی بود و امام خمینی (ره) را هم این مسئله مورد اذیت قرار می‌داد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فلسفه اسلامی فقه اکبر است که مبانی معارف دینی در ذهن را تشکیل می‌دهد و لازم است امروز گسترش یابد و نظر مقام معظم رهبری هم ترویج فلسفه ملاصدار می‌باشد.

وی افزود: اگر ما نتوانیم فلسفه حقیقی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم دیگران با ترویج فلسفه غربی جامعه را به سمت لیبرالی سوق می‌دهند و با فلسفه اسلامی امروز می‌توان جواب همه شبهات موجود اعتقادی در جامعه را داد.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی با تصریح به اینکه علامه طباطبایی با ترویج فلسفه اسلامی در مقابل فلسفه غربی، فلسفه غرب را به چالش کشید، گفت: امتداد فلسفه در حوزه‌های اجتماعی و کمک گرفتن از آن در تفسیر بی‌نظیر المیزان از مهم‌ترین خصوصیات فلسفه علامه طباطبایی می‌باشد و در فضایی که عده‌ای به شدت مقابل فلسفه می‌ایستادند علامه طباطبایی تفسیر قرآن را با استفاده از فلسفه تدوین کرد.

وی بر لزوم اهتمام به تدریس فلسفه در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در مورد فلسفه متاسفانه کوتاهی شده است و باید در حوزه‌های علمیه به تدریس آن و تجهیز طلاب به فلسفه اهتمام جدی صورت گیرد و فلسفه امروز این قابلیت را دارد که معارف وحی اسلام را در جامعه تبیین کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha