پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گروه تروریستی راست در آلمان مسجد برلین را به بمب گذاری تهدید کردند

حوزه/ مسجد شهدا، یکی از مساجد شهر برلین، ایمیلی مبنی بر بمب گذاری دریافت کرده است. به گفته سفیر ترکیه در برلین این اقدام در راستای ایجاد ترس و ارعاب در جامعه اسلامی انجام گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی،  یک گروه راست افراطی در شهر برلین، با فرستادن ایمیلی امروز دوشنبه مسجد شهدا، یکی از مساجد برجسته آلمان را به انفجار تهدید کردند.

بر اساس اخبار دریافتی از منابع اتحادیه امور دینی ترکی اسلامی که مرکزش در شهر کلن آلمان می باشد، تهدید به مسجد بمب گذاری مسجد شهدای برلین، امروز ساعت 8:01 به وقت محلی از طریق پست الکترونیکی انجام شد.

این ایمیل با تیتر «امروز چند بمب در مسجد منفجر خواهد شد» به آدرس مسجد و با امضای گروه تروریستی کمبات 18 ارسال گردید.

رفکی اولگون یوجکوک سفیر ترکیه در برلین، با اظهار اینکه واحد های امنیتی برلین در این رابطه خبردار شده اند، ابراز داشت:  حتی اگر تهدیدی دروغین نیز باشد، هدف آنان ایجاد ترس و ارعاب در جامعه بوده و نمی توان بی اعتنا بود.

از سوی دیگر دو روز قبل به مسجد سبز واقع در ایالت رن وست فالیای شمالی، نامه ای تهدید آمیز از سوی فرد و یا افرادی ارسال گردید.

در این نامه که به زبان آلمانی نوشته شده بود، از جمله «شما خارجی ها تا روز 31 دسامبر 2019 فرصت دارید از آلمان بیرون بروید» استفاده شده و علیه این حادثه به پلیس شکایت گردید.

گفتنی است در ماه های اخیر ده ها مسجد در سرتاسر آلمان نامه های تهدید آمیز دریافت کرده اند که باعث نگرانی در میان جامعه اسلامی شده است. افزایش اسلام هراسی در آلمان با تحریک احزاب راست گرای این کشور اخیرا نگران کننده بود. در سال گذشته بیشاز 100 مسجد و موسسه دینی هدف حمله قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha