جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: آیت الله میرمحمدی در دوران خفقان قبل از انقلاب یار و یاور امام(ره) بود و در بعد از انقلاب نیز در خدمت امام و رهبری بوده و با قلم، قدم و زبان خود از نظام، انقلاب، امام و رهبری حمایت کرد.

به گزارشخبرنگار   خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرمحمدی که از سوی رهبر معظم انقلاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شداظهار داشت: دنیا گذرگاه و آدمی رهگذر این دنیاست که به‌درستی در کلام حضرت علی علیه‌السلام تبیین شده است به همین علت انسان باید از این فرصت استفاده و برای خود توشه‌ای تهیه کند.

وی افزود: دنیا محل استقرار نیست و انسان فقط به مدت کوتاهی می‌تواند در این دنیا زندگی کند؛ انسان به هر مقامی می‌رسد در این مدت کوتاه و عالم و صالح شدن نیز دست خود انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: این دنیا محل تلاش انسان است و آخرت مکان جواب‌گویی به همین علت باید انسان دقت کند برای چه چیزی تلاش می‌کند تا در قیامت درمانده نباشد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تلاش انسان‌ها در دنیا مختلف است، عده‌ای برای اندوختن مال تلاش می‌کنند که محصول زندگی آن‌ها سرمایه مادی می‌شود که به ورثه می‌رسد و عده‌ای نیز برای کسب کرسی، پست و مقام تلاش می‌کنند که چه‌بسا به پایمال نمودن حق منجر خواهد شد اما عده‌ای برای علم، دانش و ادب تلاش می‌کنند که این ماندگار خواهد شد.

وی تأکید کرد: هر مقدار بر دانش انسان افزوده و ادبش زیاد شود، قیمت انسان نیز بیشتر خواهد شد و انسان به‌واسطه علم و دانش می‌تواند معرفت حقیقی به خداوند پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ادامه گفت: مقام خشیت در حقیقت مخصوص علما و کسانی است که در راه کسب علم و دانش تلاش می‌کنند و اگر عالمی فوت کند بر اساس روایت خللی در دین ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست.

وی افزود: علوم دینی با سرنوشت سعادت انسان رابطه مستقیم دارد و مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده و تنها راه رسیدن به خدا کسب علوم دینی و قرآنی است که ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: علوم قرآنی، فقهی، معارفی، تفسیری، دینی و اعتقادی باسعادت انسان گره‌خورده است و اگر انسان به دستورات قرآن عمل نکند سقوط خواهد کرد.

وی یادآور شد: مرحوم میرمحمدی تمام عمر خود به دنبال کسب علوم قرآنی بود و بیش از ۵۰ سال از عمر خود را در علوم قرآنی و فقهی صرف و از عمر خود به شیوه شایسته بهره‌برداری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: این شخصیت در دوران خفقان قبل از انقلاب یار و یاور امام(ره) بود و در بعد از انقلاب نیز در خدمت امام و رهبری بوده و با قلم، قدم و زبان خود از نظام، انقلاب، امام و رهبری حمایت کرد.
وی اظهار داشت: خدمات اجتماعی مرحوم آیت الله میرمحمدی بسیار زیاد است و او تمام تلاش خود را در راستای خدمت به دین و خدمت به مردم بکار گرفت و از عمر خود استفاده مفید داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha