پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بسیج

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز مشکلی که وجود دارد این است که برخی افراد که دیروز در عرصه دفاع مقدس سلاح به دست بودند، ضرورت دفاع در برابر تهاجم سنگین غرب در جنگ نرم را احساس نمی کنند.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اهداف و رسالت ها و وظایف بسیج در شرایط کنونی، اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل بسیج حمایت از اسلام، معارف اسلامی و حکومت اسلامی است تا مردم خود را تحت عنوان بسیج در هر شرایطی موظف به حفظ اسلام و آرمان های اسلامی بدانند، چرا که در ادبیات اسلامی هر فرد نسبت به وضعیت موجود جامعه و حکومت وظیفه دارد.

وی افزود: این قالب در فرمایشات امام(ره) تحت عنوان بسیج جلوه گر شد و در واقع بسیج افرادی هستند که خود را نسبت به کشور، حکومت و معارف اسلامی مسؤول می دانند و این در واقع جهت دهنده آرمان های یک بسیجی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان این که وجود بسیج در ابتدای انقلاب علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه تجربه موفق و گرانبهایی را رقم زد گفت: حضور مردم در قالب بسیج در هشت سال دفاع مقدس، زمینه سازی مشارکت مردم در عرصه دفاع از کشور را ایجاد کرد که تجربه خوبی از آن به دست آمد و پس از آن نیز این تجربه توسط امام(ره) و رهبرانقلاب حفظ شد و استمرار پیدا کرد و سعی گردید همان روحیه بسیجی در اقشار مختلف مردم حفظ شود.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز در قالب بسیج نیازمند حمایت اقشار مردم است، در زمینه دفاع از اسلام و آموزه های اسلامی و در واقع مسئله تبلیغ و تبیین معارف اسلامی است که بسیج باید وارد این عرصه شود.

*جنگ تمام عیار فرهنگی با غرب

حجت الاسلام مومنی، حضور بسیج در عرصه جنگ نرم را وظیفه و رسالتی دانست که باید به آن پرداخت و ادامه داد: امروز مشکلی که وجود دارد این است که برخی افراد که دیروز در عرصه دفاع مقدس سلاح به دست بودند، ضرورت دفاع در برابر تهاجم سنگین غرب در جنگ نرم را احساس نمی کنند، لذا در درجه اول باید برای اقشار مختلف تبیین شود که ما امروز در یک جبهه جنگ تمام عیار فرهنگی با غرب قرار داریم و باید بتوانیم از ظرفیت نیروهای بسیجی و تبلیغی و تبیین آموزه های معارف دینی و اسلامی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به رسالت بسیج در عرصه جنگ نرم، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از راه های درخور و مناسب برای توجیه اقشار مختلف مردم دانست و تصریح کرد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن آن لازم است که در این زمینه گفتمان سازی شود و مردم با اهداف بیانیه و آرمان های آن آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: در درجه اول لازم است شناخت، آگاهی و تبیین بیانیه درون حوزه و توسط طلاب بسیجی صورت گیرد و پس از آن تسری این شناخت به بدنه بسیج و سپس اقشار مختلف مردم لازم می باشد تا گفت و گوسازی انجام شود و بتوانیم به افق های تمدنی که مورد نظر رهبر انقلاب در بیانیه بوده است دست پیدا کنیم.

*آشنا ساختن جامعه با ابعاد بیانیه گام دوم، رسالت طلاب بسیجی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را توسط مراکز علمی و نخبگانی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: وقتی مردم با بیانیه آشنا شوند خواه ناخواه مطالبه گری از دولت ها هم افزایش می یابد و آشنا شدن مردم با بیانیه نوعی مطالبه از درون مردم ایجاد می کند که باعث می شود دولت ها نیز موظف شوند برنامه خود را بر اساس اهداف و آرمان های بیانیه تنظیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha