جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه توانمندسازی اقتصادی اولویت گروه‌های جهادی در مناطق محروم باشد، گفت: هدف حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، باید توانمندسازی مردم منطقه باشد و اعطای کمک‌های بلاعوض و یا کالا باعث تنبلی و بیکاری بیش‌ازحد مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، هم‌زمان با هفته بسیج گروه جهادی بسیج دانشگاه تهران برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم خراسان شمالی، به این استان سفر کرده است.

صبح امروز، گروه جهادی بسیج دانشگاه تهران قبل از حضور در منطقه محروم کالیمانی با حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از خدمات انجام‌شده توسط اعضای گروه جهادی بسیج دانشگاه تهران تقدیر و بر تداوم حضور گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان تأکید کرد.

وی افزود: هدف حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، باید توانمندسازی مردم منطقه باشد و اعطای کمک‌های بلاعوض و یا کالا باعث تنبلی و بیکاری بیش‌ازحد مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: ضعف عمده برخی از مردم در مناطق محروم جهل است؛ یعنی این‌که مردم مناطق محروم نمی‌دانند چه‌کار اقتصادی انجام دهند تا از آن طریق معیشت خوب و مناسبی داشته باشند، لذا لازم است نهادهای فرهنگی و گروه‌های جهادی، اولویت کار خود را در مناطق محروم، توانمندسازی اقتصادی آن‌ها قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: بسیاری از مناطق محروم استان خراسان شمالی دارای زمینه‌های مستعد اقتصادی هستند، اما به دلیل عدم توجه مسئولان و مردم منطقه، نتوانسته‌اند به رشد اقتصادی مناسب دست پیدا کنند.

وی افزود: ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفایی اقتصادی و پرداخت وام‌های کم‌بهره برای راه‌اندازی مشاغل خانگی و مشاغلی نظیر پرورش شتر، شترمرغ، مرغ، بوقلمون، قالی‌بافی و دامداری در منطقه محروم کالیمانی و دیگر مناطق محروم استان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام خادمی از اعضای گروه جهادی بسیج دانشگاه تهران خواست در خصوص اشتغال‌زایی و انتقال علوم اقتصادی برای کسب درآمد بیشتر، به مردم منطقه محروم کالیمانی کمک کنند.

وی همچنین بر همراهی هرچه بیشتر روحانیون مستقر با گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: با توجه به تلفیقی بودن منطقه محروم کالیمانی، لازم گروه‌های جهادی خدمات خود را متناسب با مذهب مردم منطقه در نظر بگیرند و از داشتن تعصب و دیدگاه مذهبی برای ارائه خدمات جداً بپرهیزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha