پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: از جمله عوامل مهم موفقیت حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب، توجه به دو اصل آینده نگری و نیازسنجی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ویژگی و شاخصه کلیدی مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، جامعیت آن است و لذا ما حوزویان برای آن که بتوانیم به خوبی معارف اسلام و آموزه های نورانی اش را در سطح جهانی معرفی و تبیین کنیم، باید قبل از هر چیز افق دید خویش را وسیع کنیم و لازمه این امر، آینده نگری و توجه به نیازهای امروز و آینده بشریت است.

وی افزود: طبعاً اگر این آینده نگری و از آن سو نیازسنجی وجود داشته باشد، آن وقت تلاش هایمان هدفمند و عمیق تر می شود و بهتر می توانیم به رسالت سنگین خود به عنوان یک حوزوی و اهل علم، جامه عمل بپوشانیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین گفت: متأسفانه ما گاهی دچار آفت محدودیت نگاه هستیم به این معنا که رویکرد و نگاه ما به نقطه و محدوده خاصی است و حال آن که باید وسعت دید داشته باشیم و از این رو بنده معتقدم که در پرداختن به علوم حوزوی نیز باید جغرافیای ذهنی ما گسترش پیدا کند تا بتوانیم بیش از پیش در عرصه بین الملل، موثر بوده و حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: اتفاقاً در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری بر همین مسایل تأکید داشته و با توجه به تجارت گذشته انقلاب در چهل سال اخیر، افق راه را در آینده و در گام دوم به درستی و خوبی مشخص و ترسیم کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اساساً آینده نگری از رموز مهم موفقیت انسان مومن است که در آموزه های دینی ما نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در خاتمه بیان داشت: آن چه مهم است این که در برنامه ریزی ها و مباحث دیگر باید بدانیم که به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، آینده از آن حزب اللهی هاست و همین نسل جوان می توانند به یاری خدای متعال، تحولات عمیقی در چهل سال دوم عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران بردارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha